Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Selvstændige skal skaffe nye kunder

Skaf nye kunder. For uanset, om du behandler dine nuværende kunder godt, så forsvinder der altid nogle. Og kunderne er

din løn.



Det klare budskab har Jens Ladegaard til de selvstændige. Han har tidligere været salgsdirektør

i Jyske Bank og direktør inden for realkreditten. De seneste år har Jens Ladegaard været selvstændig, så

han ved, hvad han snakker om, når han giver gode råd til de selvstændige.



Han turnerer sammen med DANA som

foredragsholder 13 steder i Danmark til såkaldte DANA Event-arrangementer. Det næste er i Kolding i slutningen af oktober.



-

Det er femte år, vi arrangerer DANA Event, som vores medlemmer bakker mere og mere op om, siger konsulent Poul-Erik Jensen fra

DANAs kontor i Kolding. Vi gør det for at give vores medlemmer et ekstra tilbud. Vi er ikke nogen fagforening, men udelukkende

en a-kasse for selvstændige. Vi forsøger at finde temaer, som har interesse for alle vores medlemmer.











Skal

kunne alt

Deltagerne kan glæde sig til en peptalk med indhold, og de får nogle værktøjer, så de selv

kan arbejde videre med salgstræning.



Jens Ladegaard har stor respekt for selvstændige og glæder sig til at

møde DANAs medlemmer.



- For selv om det måske er lettere at blive selvstændig end at komme til tops i dansk

erhvervsliv, så er det i det lange løb sværere at være en dygtig selvstændig. Da jeg var direktør,

var jeg omgivet af eksperter på alle områder, så jeg skulle ikke vide alt, men bare træffe beslutningerne. Nu

er jeg selvstændig, og så skal jeg - lige som jer -være eksperten på alle områder: Man skal både

være faglig kompetent, personalechef, salgschef, driftschef og tage sig af en masse andre forskellige opgaver og træffe

de fleste beslutninger selv, siger han og fortsætter:



- Det er jo næsten umuligt at være god til alle ting

på én gang. Opgaven som salgschef er dog meget vigtig, for uanset, hvor god du er til at passe de eksisterende kunder,

falder der altid nogle væk, så det er nødvendigt, at du hele tiden får nye kunder.



- Du skal huske:

Kunderne er din løn.

Salgstræning

Deltagerne skal ikke bare gå hjem og prøve at huske guldkornene.

DANA eventen er nemlig opstart til et miniseminar i salg, idet deltagerne ved mødet får en bog med nogle af Jens Ladegaards

gode råd, og desuden får de et password, så de kan fortsætte deres egen salgstræning på internettet via

www.dana-akasse.dk.



Her kan man arbejde med de emner i salgstræning man har mest brug for, når man har tid og lyst

og i det tempo. Man vælger selv.



- Det er en knaldgod ide, at DANA på denne måde giver medlemmerne mulighed for

at øge deres salg, dels ved at høre et foredrag, genopfriske det med bogen, og aktivt at gå i gang med træning

på nettet, siger Jens Ladegaard.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen