Del : SMS
Berlingske Business

Sælg mere eller bliv solgt

Pia Fuglsang Bach
 Redaktør Berlingske Nyhedsmagasi, Pia Fuglsang Bach Foto:

Bang & Olufsen: Turbulens er det ord, der bedst beskriver de seneste tre år i B&O, hvor det nu er den tredje direktør og den tredje bestyrelsesformand, der skal prøve kræfter med verdensvirksomheden i Struer.

Artiklen fortsætter under annoncen
Udskiftninger af den karakter er et særsyn i det etablerede danske erhvervsliv, og B&O har derfor fundet vej til forsiden af ugens magasin.

Berlingske Business bragte i søndags et stort interview med den nyudnævnte direktør Tue Mantoni, mens vi har valgt at sætte fokus på bestyrelsesformanden Ole Andersen. Det er der flere forklaringer på.

Ole Andersen er en af de fremmeste formænd i dansk erhvervsliv, og så er han efter mange år som ledende partner i EQT præget af den logik, der hersker i kapitalfondene: Tempoet skal være højt, det er tallene, der taler, og leverer topchefen ikke resultater, så må han ud. Den tænkning er en klar styrke for Ole Andersen, der tiltrådte som formand i december 2010, men kapitalfondslogikken kan også være hans svaghed.

Set udefra er det svært at få øje på flere effektiviseringer i B&O, og kulturen i den jyske virksomhed harmonerer næppe med formandens trang til hård og hurtig eksekvering.

Formlen for B&O’s strategi og Ole Andersens opgave som bestyrelsesformand er ret simpel: Sælg mere eller sælg det hele. Spørgsmålet er, om den erfarne strateg formår at trække B&O op af dyndet?

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere