Del : SMS
Berlingske Business

Så længe sidder topcheferne i direktørstolen

Anciennitet_Business
Den længstsiddende direktør i de største danske selskaber har holdt posten i over 17 år - se hvem det er i billedserien herunder. Foto:

Hvem tror du har længst anciennitet i de største danske selskaber?

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er ikke svært at se, hvem der har siddet suverænt længst i direktørstolen af de danske topchefer i Danmarks store selskaber.

Berlingske Research har udfærdiget en liste, der tager pulsen på direktørernes levetid, og som tallene står nu, hvor året 2012 rinder ud, er det tydeligt at se, hvem der klart vinder som den topchef, der har siddet på pinden i længst tid.

Førstepladsen går nemlig til Jyske Banks direktør Anders Dam, der tiltrådte i 1995 og dermed har siddet i stolen i 17,5 år. Hernæst følger chefen for William Demant Holding, Niels Jacobsen, med 14 år som øverste leder i selskabet.

I den anden ende af listen er det Carsten Dilling fra TDC, der, som nytilkommen direktør, kun har siddet i stillingen siden starten af august. Han er derfor, med bare fem måneder på bagen, den direktør, der har siddet kortest tid i topstillingen.

Af andre topchefer, der har under ét års erfaring med deres nuværende direktørplads, er der Jesper Lok fra DSB og Danske Banks Eivind Kolding at finde på listen.

Se hele billedserien over de direktører, der har siddet i længst og kortest tid, her

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere