Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Nytte af netværk

Hvordan udbreder vi nu strategien i forhold til store virksomheder? Her vil vi gerne være det fleksible bureau nr. 2. Hvilke

tiltag kan Erhvervsrådet anbefale?



Adm.dir. Kurt Bilsbo,



Reklame Syndikatet ApS.

Svar

Først og fremmest

synes jeg, at der er grund til at sende jer i Reklame Syndikatet et stort Tillykke! I er pionerer med jeres netværksbaserede samarbejdsform,

og har endda succes i reklamebranchen, som er hårdt ramt for tiden.



Netværk er nemlig på mange måder

fremtidens virksomhedsform, men mange får det bare ikke til at virke. Ofte ser den enkelte det som en fribillet, og så

ender det med, at ingen yder noget til fællesskabet. I er kommet meget langt, så et par af de følgende råd

er mere generelle og ikke specielt møntet på jer. Når en forretning skabes, skal der være en fair andel både

til den, der skaber kontakten og den eller dem, der løser opgaven. Lad der være faste tommelfingerregler for denne fordeling.

Det kræver en eller to stærke personer med gode forhandlingsevner at få dét på plads.



Når

I er så mange som 10, så er det godt, når en stærk kerne af de mest engagerede personer styrer systemet. Lad

denne kerne mødes ofte, helst hver uge. Lav en fælles kundeliste. Hvad kan I helt præcist tilbyde hinandens kunder

i fællesskab, som I ikke kan enkeltvis. Lad kerneteamet planlægge fælles fremstød, delegering af opgaverne

og ugentlig opfølgning på hver enkelt.



Hvis nogen er helt uengagerede i lang tid, så overvej at smide dem

ud og finde nogen andre. Når I skal ind hos store kunder er det vigtigt med referencekunder, og her er HIK Elite Fodbold fremragende.

Lad kerneteamet finde 5 store målkunder, som I bare skal vinde. Det skal være målkunder, der kan give opgaver til

alle og hvor I kan tilbyde noget særligt. Lav et konkret oplæg, der indeholder en god idé og et supergodt tilbud

til hver målkunde. Og gå så løs på dem! I er godt på vej med en win-win-win situation for både

jeres fællesskab og jeres kunder.



Karsten Riise Kristensen,



Change Management aps.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen