Del : SMS
Berlingske Business

Når særbehandling udløser stikpiller og udelukkelse

pix-dilemma03122012

Læs denne uges ledelsesdilemma, om hvordan lederen skal forholde sig til kollegaernes reaktion på en medarbejders særaftale.

Artiklen fortsætter under annoncen

Du arbejder i en bank, hvor du er teamleder for 13 medarbejdere i kundeserviceafdelingen. I har telefontid alle hverdage fra 8.30 til 16.30. Du har givet en af dine medarbejdere, Johanne, lov til at møde senere, når hun en-to gange om ugen skal aflevere sin søn i vuggestuen. Medarbejderne i afdelingen er meget unge, og Johanne er den eneste, der har børn.

Johanne sider ved siden af Signe, og Johanne har for et par måneder siden fortalt dig, at Signe ofte kommer med kommentarer i forbindelse med den senere mødetid. Du opfordrede ved denne lejlighed Johanne til at sige det til Signe som det er: nemlig at mødetiden er fastlagt efter aftale med dig. Men nu kommer Johanne til dig igen og siger, at Signe bliver ved og ved. Samtidig er flere andre kollegaer nu også begyndt at komme med små stikpiller, fortæller Johanne. Hun bliver i øvrigt ikke længere automatisk spurgt, om hun vil med til frokost. Du beroliger Johanne med, at jeres aftale om de lejlighedsvise senere mødetidspunkter står fast.

Du har tidligere informeret medarbejderne om sagen på et teammøde, og der har aldrig været eksempler på, at jeres telefon ikke er blevet taget i arbejdstiden. Derfor undrer det dig, at der er kommet bøvl.

Hvad gør du nu? Stem og skriv din kommentar nedenfor:

Kilde: Lederne / www.lederne.dk

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere