Del : SMS

Når medarbejderne giver lederen et øgenavn

pix-dillemma

Ledelsesdilemma: Hvad gør man, hvis omgangstonen på arbejdspladsen bliver lige lovligt frisk?

Artiklen fortsætter under annoncen

Du er i midten af 30´erne og blev for to måneder siden ansat som teamleder i salgsafdelingen i et forsikringsselskab. Du har personaleansvar for fire medarbejdere, der alle er i slutningen af 20´erne.

Kulturen i virksomheden er præget af – som der også står i personalehåndbogen - ”en uformel omgangstone med højt til loftet” med fredagsbar, bordfodbold og Facebook som naturlige ingredienser. Du har lagt en uhøjtidelig og hyggelig ledelsesstil an. Men du synes, at omgangstonen måske er blevet lige lovlig frisk, idet dine medarbejdere nu er begyndt at bruge øgenavnet Holisme-Hans, når de tiltaler dig. F.eks. har du modtaget en mail fra din medarbejder Kasper, der indledes på denne måde.

”Hvad så der, Holisme-Hans, skal vi snart i gang med den nye strategi?”. Det er uklart, hvem af medarbejderne, der har fundet på navnet. På den ene side kan du egentlig godt se humoren i øgenavnet, og du kan til en vis grad også genkende dig selv i det, da du selv har tudet medarbejdernes ører fulde af ”det hele menneske”, work-life-balance og nej til stress på arbejdspladsen.

Men på den anden side synes du også, at det er lidt for meget af det gode – for spørgsmålet er, om det kan undergrave din autoritet som leder? Hvad gør du nu? 

Stem og skriv din kommentar nedenfor Kilde: Lederne / www.lederne.dk


 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere