Del : SMS

Når medarbejderen konstant får nye idéer

pix-question

Et væld af ideer kan ende med at blive opfattet som brok - hvad gør den kloge chef så?

Artiklen fortsætter under annoncen
Du er leder af IT-afdelingen i en større dansk kommune. For et halvt år siden ansatte du Jacob, som er en energisk og karismatisk medarbejder. Du havde håbet på, at han ville tilføje noget initiativ til afdelingen og skubbe til det sociale såvel som det faglige miljø.

Det er så sandelig også sket. I begyndelsen var du glad for, at Jacob kom med friske øjne på arbejdsgangene og ikke var bleg for at foreslå ændringer. Han er imidlertid fortsat med at komme med nye ideer dag ud og dag ind. Påfundene handler om alt lige fra fordelingen af arbejdsområder til nye projekter.

Du sætter fortsat pris på Jacobs initiativrighed, men er bekymret for, om han passer ind i afdelingen. Du har lagt mærke til, at flere af hans kollegaer er irriterede over ham. Direkte adspurgt afslører en af dine medarbejdere, Pia, at hun opfatter Jacobs idéer og forslag som brok. Hun føler, at Jacob med sin strøm af idéer kritiserer og sætter spørgsmålstegn ved alt det arbejde, der udføres i afdelingen.

Du har desuden bemærket, at Jacob ofte kaster en masse bolde i luften uden at gribe dem igen – og at de tiltrængte forandringer derved udebliver.

Stem på hvad du ville gøre som leder og deltag i debatten nedenfor.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere