Del : SMS

Når medarbejderen ikke vil tale om stress

Young business man under stress with headache
ARKIVFOTO.

Du har har en mistanke om, at en af dine ansatte er stresset eller godt på vej til at blive det. Hvad gør du? Deltag i ugens dilemma.

Artiklen fortsætter under annoncen

Pernille er afdelingschef i et pensionsselskab og har seks akademiske medarbejdere i sit team.

På det seneste har Pernille bemærket, at Søren har ændret adfærd. Han har kortere lunte end vanligt, og det er blevet mere reglen end undtagelsen, at han sender mange og lange mails om arbejdsopgaver sent på aftenen.

Normalt har Pernille et fint forhold til Søren – tonen mellem dem er uformel og gerne humoristisk. Derfor ville Pernille ikke have forestillet sig, at det skulle blive vanskeligt at tale med Søren om, hvad der foregår. Men også det er forandret. Han trækker sig fra det sociale og undgår øjenkontakt.

Pernille har en mistanke om, at Søren er stresset eller godt på vej til at blive det. Hun har forsøgt at tale med ham om, hvorvidt han føler sig presset, hvilket han blankt afviser – han har bare lige nogle deadlines, der skal overstås. Pernille oplever Sørens adfærd som afvisende og er bekymret for, om hun går ham for nær, hvis hun insisterer på, at de skal tale om stress.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere