Del : SMS

Når medarbejderen er involveret i en politisag

ugens dilemma 12.11.12

Hvad gør chefen, når rygterne svirrer og politiet afhører en ansat i en meget alvorlig sag?

Artiklen fortsætter under annoncen

Du er butikschef i et minimarked i en mindre by, hvor jeres største konkurrent er den lokale Brugsen.

Jeres minimarked har i flere år haft en højere omsætning end Brugsen, men på det seneste er billedet vendt på hovedet.

Mange af kunderne begyndt at ”skifte side” og handler nu i Brugsen. Dette har fået ejeren af minimarkedet til at kontakte dig flere gange for at få en forklaring på det dalende salg.

Kundeflugten er begyndt samtidig med, at en af dine medarbejdere, Jan, er kommet på manges læber i den lille by.

Overalt går snakken om Jan, der har været afhørt af politiet for sædelighedsforbrydelser. Du har tidligere talt med Jan om sagen, som ved denne lejlighed afviste sagen som ”ondsindede rygter.”

Sagen har bl.a. været omtalt i lokalavisen, og nu ringer journalisten herfra til dig.

Journalisten har opsnuset, at politiet er gået videre med sagen og nu – igen – har afhørt Jan.

Avisen vil gerne lave et interview med dig om sagen. Du ønsker dog ikke at udtale dig på nuværende tidspunkt, men lover at ringe tilbage på et senere tidspunkt.

Hvad gør du?

Stem og skriv din kommentar nedenfor

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere