Del : SMS
Berlingske Business

Når lederen er yngre end medarbejderne

ugens dilemma

Ledelsens dilemma: Du er 27 år og er netop blevet ansat som butikschef i en isenkræmmerforretning. Din unge alder til trods har du allerede tre års erfaring som leder. I dine tidligere lederjobs har stort set alle dine medarbejdere været på din egen alder eller yngre. Men i dit nye job er du suverænt den yngste.

Artiklen fortsætter under annoncen

Du har syv medarbejdere, der aldersmæssigt er fra midten af 30’erne til slutningen af 50’erne.

Allerede fra dag ét kan du mærke, at flere af dine medarbejdere tilsyneladende synes, at det virker kejtet at have så ung en chef. Du må blandt andet stå model til bemærkninger som disse: ”Skal du så ud og feste hele weekenden?”, ”Er du på Facebook hele tiden?”, og ”Nå, ja… I unge skal jo også have en chance…”.

Du har også lagt mærke til, at især to af medarbejderne, Mikael og Pia, nærmest demonstrativt ryster på hovedet og vender ryggen til, når du fremlægger noget. Det er nu også kommet dig for øre, at Mikael og Pia ofte bagtaler dig, når de sidder inde i frokoststuen sammen med deres kollegaer.

Du synes selv, at du kører en respektfuld ledelsesstil. Samtidig har du gjort det til en dyd at bede medarbejderne om deres meninger, inden du sætter ting i værk. Det er derfor kommet bag på dig, at din alder åbenbart skal være et problem.

Hvad gør du nu? Stem og skriv din kommentar.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere