Del : SMS
Berlingske Business

Når den nye medarbejder skaber misundelse

dilemma_business

Ugens dilemma handler om, hvordan du håndterer misundelse blandt medarbejdere. Deltag i afstemning og debatten.

Artiklen fortsætter under annoncen

Du er afdelingschef i en mellemstor virksomhed og har for kort tid siden ansat en ny medarbejder, Miriam, som er praktiserende muslim. Det er første gang, at virksomheden har ansat en muslim, og hele ledelsen er meget opsat på, at Miriam skal føle sig velkommen. Det blev aftalt ved ansættelsen, at Miriam skulle have lov til at bede i arbejdstiden, og at der bliver stillet et kontor til rådighed, som hun kan benytte til at bede i. Kantinen har desuden fået besked om, at der hver dag skal være et alternativ til svinekød, hvis det er dagens ret.

Du er glad for din nye medarbejder, som viser sig at være meget kompetent og hurtig til at sætte sig ind i sine opgaver.

Efter en måneds tid opdager du imidlertid en ulmende utilfredshed blandt de øvrige medarbejdere, som tilsyneladende har set sig sure på Miriam, fordi hun får ”særbehandling” og kan holde ”ekstra pauser”. Du er bange for, at utilfredsheden vil udmønte sig i chikane over for og udelukkelse af Miriam. Samtidig kan du også godt sætte dig ind i de andre medarbejderes utilfredshed. Det er nemlig ikke mere end et år siden, at virksomheden forbød rygning i arbejdstiden, hvorved mange mistede derfor deres små daglige rygepauser.

Kilde: Lederne

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere