Del : SMS
Berlingske Business

Når chefen kun tænker på penge

penge chef
Du er træt af chefens fokus på penge og vil også gerne anerkendes for de resultater, I rent faktisk opnår. Hvad gør du?

Hvad gør du som teamleder, når den nye chef fokuserer mere på udgifterne end de gode resultater, I opnår? Deltag i ugens dilemma fra Lederne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Du er teamleder i en virksomhed, der lever af at sælge IT-løsninger til andre virksomheder. Du har været på arbejdspladsen i fire år, de sidste to som leder. Du holder især af det kreative miljø med højt til loftet og plads til forskellighed og anderledes idéer.

For et halvt år siden fik I ny chef i din afdeling. Du føler, at den eneste feedback I får er, hvor mange penge I har brugt, og når du får ros handler det som regel om, at I har været gode til at spare. En gang om måneden får I tilsendt et Excel-ark, der detaljeret viser, hvor mange penge I har brugt på for eksempel transport, printerpapir og møder ude i byen.

idea

Til en ugentlig statussamtale med chefen fortæller du, at I lige har fået en stor handel i hus, som I har arbejdet på i mange måneder. Chefen kvitterer med et »ja ja, det er da også flot, men I havde måske ikke behøvet at holde så mange frokostmøder«.

Du er træt af chefens fokus på penge og vil også gerne anerkendes for de resultater, I rent faktisk opnår, uden at det skal måles i kroner og øre.

Hvad gør du?

(Se svarmulighederne længere nede. Kan ikke vises på mobilen)

.

.

.

.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere