Del : SMS

Momondos store drivkraft

27BUSDagens-foto--CMO-14404.jpg
Årets CMO 2016 er Tore Pein Jensen fra Momondo, der her har fået prisen overrakt af Berlingskes salgs- og marketingdirektør, Jens B. Arnesen. Efter overrækkelsen blev prismodtageren overrasket af medarbejdere fra Momondo. Foto: Linda Kastrup

Blandt fem andre kandidater endte Tore Pein Jensen fra rejsesøgemaskinen Momondo med at blive kåret til årets marketingchef 2016. Tore Pein Jensen er en stor drivkraft bag Momondos succes.

Artiklen fortsætter under annoncen

Han rammer lige i øjet som den rendyrkede og moderne marketingchef. Han har været med til at drive rejsesøgemaskinen Momondo frem med tocifrede vækstrater de senere år.

Nu kan Tore Pein Jensen så smykke sig med titlen årets CMO 2016. CMO står for chief marketing officer og er den øverste ansvarlige for marketing i virksomhederne. Det er andet år i træk, at Berlingske Business kårer årets marketingchef, og det sker i samarbejde med Agillic og SAS Institute.

tore

Fem kandidater var med i en tæt finale, hvor en jury bestående af blandt andre marketingcheferne i Arla og Carlsberg har stået for selve udvælgelsen. Juryen giver Tore Pein Jensen nogle pæne ord med på vejen.

»Siden CMOen blev ansat for tre år siden, er marketingafdelingen vokset fra cirka ti til 80 ansatte, og virksomhedens omsætning er blevet femdoblet. I samme periode har marketing udviklet sig til en forretningsdisciplin med ansvaret for den samlede globale omsætning, men også for de samlede salgsomkostninger, så CMOen kan fordele ressourcerne til de aktiviteter, der performer bedst,« hedder det i juryens begrundelse for at give titlen til Tore Pein Jensen.

Spiller på alle tangenter

Tore Pein Jensen er født i Aabenraa. Han er gået den klassiske vej og er uddannet på Handelshøjskolen i Aarhus, der nu hører under Aarhus Universitet. Herudover har han taget HD på Copenhagen Business School. Alle uddannelserne med fokus på marketing og strategi samt økonomistyring.

Et blik i hans generalieblad viser, at han de første år af karrieren var ansat i TDC.

Her kravlede han stille og roligt op i hierarkiet og endte som vice president med ansvar for marketing. Herefter har han blandt andet været topchef i konsulentvirksomhederne Sepia a/s samt Co+Høgh a/s, inden han i begyndelsen af 2013 blev hentet til Momondo med titlen global CMO.

21BUSbownty.jpg

Titlen skyldtes, at hans opgave blandt andet var at få Momondo ud på nye markeder med succes, og virksomheden er i dag repræsenteret på over 30 markeder.

Tore Pein Jensen har blandt andet været med til at skabe et fodfæste for virksomheden i Kina. Han bliver rost for at have sat skub i en udvikling i virksomheden og ansat mange nye medarbejdere samtidig med, at der er bevaret en stærk kultur i marketingafdelingerne.

30BUSPia-Vemmelund.jpg

Tore Pein Jensen er en marketingchef, der ikke skelner mellem de digitale platforme og traditionel marketing.

Han spiller på alle tangenter og bliver beskrevet som en dygtig forretningsudvikler og dataudvikler. Han er ligeledes stærk inden for områderne kommunikation, lederskab og organisation, fremhæver den jury, som har kåret ham til årets CMO.

Tore Pein Jensen skriver selv, at han rent privat er glad for sport, dyrker vennerne og læser bøger.

15BUSPia-Vemmelund.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere