Del : SMS
Berlingske Business

Luksuslivsstil skal skabe succes i Kina

pix-georg
Sølvsmede hos Georg Jensen på Frederiksberg. Foto:

Med en ny ejer skal Georg Jensen høste de lavthængende frugter i Skandinavien og Tyskland, men sigtekornet er også rettet mod Kina, hvor en ny strategi skal løfte salget fra beskedne en million dollar. Administrerende direktør Ulrik Garde Due vil eksportere luksuslivsstil til de stadig mere velhavende kinesere.

Artiklen fortsætter under annoncen
Den kinesiske præsident Hu Jintaos besøg i Danmark tidligere på året kom til at spille en afgørende rolle, da det danske designikon Georg Jensen skulle gøre sig lækker over for Investcorp, som offentliggjorde købet af Georg Jensen 5. november.

 Under sit besøg i den danske hovedstad slog Hu Jintao et smut omkring Nyhavn og blev imponret af, hvordan danskerne sad afslappet med en kop kaffe og nød solen.

 "Det er luksus," sagde præsidenten. "Hvis vi kan overføre det fra Danmark til det kinesiske folk, bliver de meget lykkeligere, end de er i dag."

 Fortællingen om Hu Jintaos besøg i Nyhavn blev passende hevet frem som baggrundstæppe for de argumenter, der forklarer, hvem, hvad og hvorfor Georg Jensen kan noget særligt.

 Luksuslivsstil, påpeger Ulrik Garde Due, administrerende direktør for Georg Jensen, er noget, som verdens luksushungrende forbrugere og ikke mindst kinesere gerne køber. Netop det skal være med til at støbe fundamentet for Georg Jensens fremfærd i de kommende år.

 ”Georg Jensen vil være dansk livsstils luksusbrand, der virkelig spiller på vores danske historie og de værdier, vi står for i Danmark," siger UIrik Garde Due.

 Nordeuropa skal forankres

Den kommende strategiplan er kun skitser på et tegnebræt, fordi opkøbet stadig er jomfrueligt. Ifølge Ulrik Garde Due er Kina på tegnebrættet, men de lavt hængende frugter i Skandinavien og i Tyskland ligger umiddelbart for:

”I Tyskland er vi nærmest ikke eksisterende,” siger han.

Positionen i Nordeuropa skal forankres sideløbende med, at Georg Jensen har gode salgstal i Hongkong og Taiwan. Men også Sydøstasien – Malaysia, Vietnam og ikke mindst Japan er i kikkerten – og det amerikanske marked skal der også blus under.

Men Kina er et marked, som den nye ejer, vil have fokus på.

I dag sælger Georg Jensen for en million dollar i Kina. Kommer Georg Jensen til at leve op til den nye ejers ambitioner, skal salget stige til 200 mio. dollar i fremtiden. 

Læs hele artiklen om Georg Jensens fremtid i Berlingske Business Magasin torsdag 15. november 2012.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere