Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Ledelse og Disney

For at nå det inden de runde 50 år startede Claus Hellmann i 1997 eget konsulentfirma, efter i mange år at have

arbejdet med lederudvikling.



Han har oprindelig en baggrund som cand.merc. og MBA. Han hjælper i dag danske og internationale

virksomheder med human resourceopgaver, lederudvikling og organisatoriske problemstillinger.



- Jeg arbejder også med udvikling

af kundeservice i en lang række virksomheder, hvor udgangspunktet er at lære den enkelte medarbejder at tage aktivt ansvar

for den service, man giver kunden, siger Claus Hellmann, der gennemfører organisationsudvikling med det formål at skabe engagement

og kompetenceudvikling blandt medarbejderne via fokus på visioner og værdier. Både i danske og internationale virksomheder.

Projektlederkurser

Claus

Hellmann fungerer også som såkaldt coach for human resource-chefer og ledere med specielt henblik på at skabe resultater

igennem HR- og ledelsesarbejdet.



Han har også udviklet projektlederkurser for en række virksomheder, og er tilknyttet

DIEU''s netværk af konsulenter i projektledelse.



Claus Hellmann er også rådgiver for iværksættere,

og arbejder med at udvikle lederfærdigheder hos lederen af den lille virksomhed, specielt i servicevirksomheder.



Han har

netop skrevet bogen "+1 Service" om kundeservice til den medarbejder, som står overfor kunden, og som skal gøre

den lille ekstra ting, der skaber kundetilfredshed.

Disneys service

- Bogen tager udgangspunkt i Disneys servicekoncepter,

hvor den enkelte medarbejder har ansvaret for at yde en ekstra personlig service. Det kan være mekanikeren, der jo ikke er trænet

i kundeservice, der skal lære at yde en ekstra service for kunderne, forklarer Claus Hellmann.



Claus Hellmann har en alsidig

baggrund som leder, konsulent og professor.



Har en baggrund som direktør i DA''s lederuddannelse og professor på Stephens

College, USA.



Igennem årene har Claus Hellmann været aktiv i overførsel af nye lederbegreber til den danske

ledelseskultur, f.eks. Myers-Briggs Type Indikator, Walt Disney''as servicekoncepter, Schein''s kulturbegreb og visionsledelse.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen