Del : SMS

"Klogt træk af Lego-direktøren"

legoJørgen_Business
Jørgen Vig Knudstorp får ros for at sætte forskelsbehandling til debat - til trods for, at han selv er ansvarlig for en ledelse bestående udelukkende af mænd. Foto:

Midt i opstandelsen over den rene mande-direktion skal ledelsen i Lego roses for at være åbne om spørgsmålet, skriver Business-blogger Dorte Toft.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ligger der ubevidste fordomme til grund for den svage rekruttering af kvinder til toppen af erhvervslivet i Danmark? Betyder navn, køn eller udseende alligevel noget, når virksomheder ansætter eller forfremmer? Vælger mænd altid mænd?

Den umiddelbare forargelse i debatten om den mandedominerede ledelse i Lego skygger for, at koncernchef Jørgen Vig Knudstorp faktisk meget åbent inddrager disse vigtige spørgsmål i debatten om mænds og kvinders lige adgang til de øverste ledelseslag, skriver Business.dk-blogger Dorte Toft.

"Nu skal de 22 mænd drøfte emnet på et heldagsseminar, og det er ganske usædvanligt. Faktisk har jeg ikke tidligere hørt en dansk erhvervsleder tage så åbent fat i at få afdækket, om der måske – neden under alle de gode viljer om at udnytte den samlede talentmasse – ligger nogle ubevidste fordomme og spænder ben," skriver Dorte Toft.

Læs hele blogindlægget og bland dig i debatten her.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere