Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Friske øjne ser nye ting

Søren Handskemagers livsværk Macrosys har godt 12 år på

bagen, men først i 1999 droppede Søren Handskemager helt sit faste job som regnskabschef for at springe ud som selvstændig

konsulent for at sælge og implementere økonomisystemet Maconomy.



Siden da har han arbejdet mere end fuldtid på

at banke sin virksomhed op, og det går faktisk ganske godt - der er blevet råd til at udvide geschæften med to nye

medarbejdere: Marianne Sass Petersen og Jens Rasmussen. Men da Macrosys stod over for at skulle forhandle ny kontrakt med sin hovedleverandør

Maconomy i maj måned i år, fik Søren Handskemager brug for hjælp.



- Maconomy ville bl.a. se en ny forretningsplan,

hvor vi beskrev vores visioner og mål for fremtiden. Derudover ville de se et budget for de næste to år, samt hvilke

uddannelsesplaner vi havde for personalet, fortæller Søren Handskemager.



Dette var noget af en mundfuld for en lille

og forholdsvis ung virksomhed som Macrosys, men hjælpen var nær. Macrosys bor i København Kommunes Iværksætterhotel,

som deler bygning med Erhvervscenter TIC København-Frederiksberg. Her spurgte Søren Handskemager virksomhedsrådgiver

Peter Johannsen til råds, og han præsenterede ham for projektet Sparring med Erfaring. Projektet støttes af Københavns

Kommune, hvilket gør, at virksomheden til en ganske rimelig pris får 45 rådgivningstimer med en erfaren sparringspartner

- i Macrosys'' tilfælde den tidligere direktør for Irma-kæden, Ole Juul Møller.



- Jeg har det hele i

hovedet - fremtidig strategi, handlingsplan og budgetforslag, men jeg har bare svært ved at få det ned på papir.

Jeg er regnskabsmand og har let ved at formulere mig meget firkantet, jeg vil have det hele med, fortæller Søren Handskemager.



Derfor

blev det Ole Juul Møller, der i første omgang udarbejdede et udkast til forretningsplanen på baggrund af et par

møder med Søren Handskemager. Derudover havde han også en finger med i spillet, da Macrosys analyserede sit behov

for videreuddannelse af personale, samt formulerede budgettet for de næste to år.



- Ole Juul Møller strukturerede

mine tanker, han har stor erfaring med forretningsdrift og er kommet med mange input, siger Søren Handskemager.



Derudover

har Ole Juul Møller deltaget i en række møder med Maconomy, og forhandlingerne om den nye kontrakt går stille,

men godt frem ad, fortæller Søren Handskemager.



De 45 timer med Ole Juul Møller er for længst brugt,

men Søren Handskemager og Ole Juul Møller er blevet enige om at fortsætte samarbejdet - måske ved at lade

Ole Juul Møller træde ind i virksomhedens bestyrelse.



Sker det, vil det langt fra være første gang,

indrømmer Ole Juul Møller. Tilværelsen som førtidspensionist faldt ham ikke let, og i dag er han altså

en af de sparringspartnere, som Erhvervscenter TIC København-Frederiksberg har kontakt med.



To af hans andre sparringsvirksomheder,

Ghost ApS og Avantis ApS, har således allerede hyret ham til bestyrelsesarbejde, og dertil kommer en række tillidsposter

i andre virksomheder inden for alskens brancher.



- Jeg mener ikke, at man som sparringspartner behøver at være branchekendt.

Det er ikke op til mig at gøre mig klog på, om det er det rigtige marked, virksomheden er på vej ind på.

Sparring med Erfaring går ud på at støtte og vejlede virksomheder i de strategiske valg, de gør.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen