Del : SMS
Berlingske Business

Firmajulegaven bliver købt i sidste øjeblik

Firmajulegave
Foto:

De danske virksomheder er særligt sent ude i år, når det gælder køb af julekort og julegaver til medarbejderne og kunder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Et pænt kort eller en flaske vin til de nære kunder, er god skik i langt de fleste danske virksomheder.

Men i år venter mange virksomheder til sidste øjeblik med at bestille julekort og julegaver til kunder og medarbejdere.

Det viser en rundspørge blandt leverandører af julekort og julegaver, der er foretaget af leverandørerne selv.

- Vi oplever helt klart, at virksomhederne er sent ude i forhold til tidligere. Det er som om de lige venter og ser, hvordan året er gået, før de beslutter sig for at bruge penge på juleforberedelser, fortæller projektleder Finn Larsen fra Rosendahls Julekort, som leverer firmajulekort med indbygget velgørenhed.

Også hos gaveleverandørerne lader bestillingerne vente på sig:

- Vi har jo oplevet kriser før, men denne gang mærker vi virkelig en tilbageholdenhed. Især hos de små og mellemstore virksomheder, fortæller marketingansvarlig hos Erik Sørensen Vin, Bjarne Sundby.

Leverandørerne regner dog ikke med, at antallet af bestillinger bliver væsentligt lavere i år. Men gaverne bliver ikke lige så dyre som tidligere. Det siger ejer og leder af firmajulegave.dk, Steen Hygfeldt:

- Sidste år faldt gennemsnitsprisen på firmajulegaver med 100 kroner. I år regner vi med at den falder yderligere 50 kroner. Så der skal nok blive købt gaver, men de bliver billigere, fortæller han.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere