Del : SMS
Berlingske Business

Direktører i netværk klarer sig bedre

Netværksmøde
Foto:

Det betaler sig, at være fagligt aktiv. Også for direktøren.

Artiklen fortsætter under annoncen
Erhvervsledere, der aktivt gør en indsats for at forbedre sig selv som ledere og afsætter tid til erfaringsudveksling og netværk, klarer sig bedre end andre, viser en ny undersøgelse fra Institut for Selskabsledelse, der er et af landets mere ekslusive direktørnetværk.

Undersøgelsen er  foretaget en i samarbejde med analysebureauet Experian blandt netværkets cirka 800 medlemsvirksomheder, og det viser sig, at de klarer sig markant bedre end resten af dansk erhvervsliv.

- Medlemmerne i vores netværk repræsenterer et bredt udsnit af dansk erhvervsliv. Deres virksomheder adskiller sig hverken på størrelse, dominans eller anciennitet. Til gengæld har virksomhederne en fagligt aktiv erhvervsleder til fælles, siger Christian Engelsen, formand for Institut for Selskabsledelse og fortsætter:

Faglig aktivitet betaler sig


- Det ville være dejligt at sige, at det er fordi, erhvervslederne sparrer i netop vores netværk, at de klarer sig bedre. Men vi tror i højere grad, at undersøgelsens resultater afspejler en tendens til, at erhvervsledere, der aktivt søger muligheder for faglig udvikling og sparring, har bedre forudsætninger for at klare sig godt, siger formanden.

Han understreger, at medlemsskabet af Institut for Selskabsledelsen ofte blot ét tiltag ud af mange, som erhvervslederne tager for at udvikle sig fagligt.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere