Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage torsdag

Design kan hjælpe på vej mod målet

Dansk Design Center (DDC) er med i samarbejdet Nordisk Design Projektet, som har til formål at hjælpe små og mellemstore

virksomheder i de fem nordiske lande, med at styrke deres kompetence indenfor design ved at arbejde direkte med de respektive landes

designfremme-organisationer.


Disse virksomheder har nogle gange svært ved at inddrage kompetencer udefra i deres videre

forretningsudvikling - herunder altså også design. DDCenter har gennem snart to år samarbejdet med tilsvarende organisationer i

de andre nordiske lande.


- Arbejdet med projektet har bestået i visualisere det indledende planlægningsstadie for

at vise, hvorfor og hvordan design er en naturlig del af virksomhedens innovation og produktudvikling. Samtidig forklarer man, hvordan

designprocessen fungerer og giver praktiske råd til SMV''''er, om hvordan de bedst kan styre processen for at opnå det bedst

mulige resultat, siger designrådgiver Lars Rygaard, DDC.


Virksomheder, som prøver at være lønsomme,

har ofte det samme mål. De vil gerne skille sig ud og opfattes som bedre end konkurrenterne. Derfor bør deres identitet

vække både noget rationelt og emotionelt hos kunden. Det vil sige, at virksomhedens identitet skal vække både

det intellektuelle og det ubevidste.


- Tiltalende design skærper opmærksomheden for potentielle købere, men

det opnås kun, hvis designet er en del af en langsigtet strategi, og når virksomhedens ledelse går helhjertet ind

for sagen, siger Lars Rygaard.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen