Del : SMS

DEN VISIONÆRE LEDER

DEN VISIONÆRE LEDER - 1

Artiklen fortsætter under annoncen
Idéerne sprudler som regel fra de visionære ledere, som er gode til at se de store sammenhænge. De har gode evner til at se tendenser i markedet og i verden som sådan. Det er med til at skabe motivation for medarbejdere, som elsker at se lyst på fremtiden og mulighederne.

Til gengæld er en visionær leder ikke så god til at håndtere selve implementeringen af sine egne idéer.

- Den ledertype kan have tendens til at mene, at kritiske røster blot er lyseslukkere uden egentligt at lytte til deres argumenter, fortæller Melina Søderberg.

Den gode, visionære leder er ligeglad med, om der er opgangs- eller nedgangstider. Han finder de bedste løsninger uanset omstændighederne.

- Og mens det er let at være visionær leder i opgangstider, viser de virkelig dygtige af slagsen sig i nedgangstider, fortæller Melina Søderberg.

Visionære ledere taler ofte hurtigt, og de har en tendens til at glemme enkelte ord i deres sætninger, fordi den slags detaljer ikke menes at have den store betydning i det store perspektiv. Denne type ledere kan have svært ved at mestre kommunikationskunsten, hvilket kan gøre det svært for praktisk og empatisk anlagte medarbejdere at følge deres visionære leder.

Skal en visionær leder have sine idéer gennemført, har han brug for at være omgivet af praktiske og handlekraftige medarbejdere.

DEN DYNAMISKE

DEN EMPATISKE

DEN PRAKTISKE

Gode ledere kender deres fejl

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere