Berlingske Business
LIVE
14:33 Møns Bank skuer op for forventningerne

Danmarks bedste markedsfører: Hun vandt prisen trods imageklø og uvejrsstorm

Tirsdag - Jeanette Fangel Løgstrup
50-årige Jeanette Fangel Løgstrup, der har sat ny strategisk retning for Danske Banks marketing, er netop blevet kåret som årets CMO anno 2017. Fotograferet i Danske Banks hovedkvarter på Holmens Kanal 12 i København K mandag den 5. december 2016. Foto:

50-årige Jeanette Fangel Løgstrup, der har sat ny strategisk retning for Danske Banks marketing, er netop blevet kåret som årets markedsfører anno 2017.

Det blev Danske Banks 50-årige koncernmarketing og kommunikationsdirektør Jeanette Fangel Løgstrup, der løb med hæderen og titlen, da Berlingske Business i samarbejde med SAS Institute og Retail Institute Scandinavia her til formiddag uddelte prisen som årets CMO 2017.

Det er tredje gang, at prisen uddeles. Prisen er blevet indstillet for at sætte fokus på rollemodeller for en disciplin og et fag, der har været under voldsom udvikling.

Da Jeanette Fangel Løgstrup kom til Danske Bank i 2014 hang banken image i laser, og bankens afgang af kunder var næsten lige så høj, som kundetilfredsheden var lav. I det lys var opgaven klar: Banken ramponerede facade skulle pudses op, og forholdet til kunderne genoprettes.

Siden har hun sammen med sit hold sat ny strategisk retning for bankens kommunikation, markedsføring og corporate responsibility.

Tidligere tiders brede markedsføringskampagner blev sendt på pension, fordi man kan ikke profilere sig til et bede image. I den situation handler det helt nøgternt om det fundamentale: at blive en bedre bank.

Danske Bank udviklet en ny brand- og kommunikationsplatform, hvor sigtet har været at skabe en mere imødekommende og mere moderne visuel identitet.

Man har også valgt at fokusere på den direkte værdiskabelse og kommunikation til kunden, bl.a. gennem Danske Guide, hvor den enkelte kunde får besked via mobiltelefonen, når der er forhold i deres privatøkonomi, de skal tages stilling til.

10BUSJeanette-Fangel-L-gstr.jpg

Netop kompleksiteten i opgaven fremhævede medlem af juryen og managing director Jakob Bernhard Knudsen, Arla Foods Denmark, der overrakte prisen:

”Jeanette Fangel Løgstrup har som CMO sat forretningen og kunden før funktionen. Samtidig har hendes job haft en høj grad af kompleksitet, hvor hun har arbejdet med CSR og omdømme og hele virksomheden har været inddraget på transformationsrejse Danske Bank har været igennem.”

”Hun begyndte forfra og var med til at skabe en hel ny vision for virksomheden. Selvfedme er erstattet af ydmyghed, og grundlaget for al markedsføring og al kommunikation bygger nu på, hvad der er godt for kunderne og forretningen.”

I dag er resultatet markant bedre omdømme og bundlinjen. Årets CMO er hjulpet af, at virksomheden og branchen som helhed har fået et gevaldigt imageløft efter finanskrisen. Ikke desto mindre har Årets CMO med sikker hånd og klart fokus stået fast på sin strategi, og er ikke forfaldet til at sætte nye, store kampagner i gang.”

19BUSKaren-Bender-105711.jpg

De øvrige kandidater var Københavns Lufthavnes Karen Bender, der har digitalisere alle lufthavnens marketing­tiltag.

Eva Lundgren, Head of Marketing hos Spies har fået flere til at tage på storbyferie og aktiv ferie med Spies med kampagnen ”Do IT For Denmark”.

Coop.dk’s marketingdirektør Peter Boris Kreilgaards strategiske mission har opbygget en helt ny marketingfunktion og målet er at gøre Coop til et »stærkt dansk alternativ til globale online-markedspladser som Amazon«.

Og Søstrene Grenes Mads Jensen, der har ansvar for butikskædens marketing, kommunikation og PR. I særdeleshed er kædens tilgang til de sociale medier blevet bemærket og berømmet. Ikke mindst på Facebook, hvor kæden har knap 930.000 følgere. Men også på Instagram, hvor over 430.000 følger dem.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen