Del : SMS

Chefer holder i stigende grad øje med ansatte på nettet

US-AFRICA-IT-INTERNET-FACEBOOK-FILES
Virksomheder holder i stigende grad øje med, hvordan deres ansatte opfører sig på de sociale medier og er klar til at slå ned, hvis de mener en ansats opførsel er upassende. Foto:

Virksomheder rejser flere og flere disciplinærsager, som omhandler de ansattes opførsel på de sociale medier.

Artiklen fortsætter under annoncen

Virksomheder holder i stigende grad øje med, hvordan deres ansatte opfører sig på de sociale medier og er klar til at slå ned, hvis de mener en ansats opførsel er upassende. Det skriver Jyllands-Posten.

Ifølge Dansk Industri (DI) fylder sociale medier mere og mere i disciplinærsager.

»Det er der ingen tvivl om. Medarbejderne skal tænke over, hvad de skriver. Ellers risikerer de at miste deres job,« siger underdirektør hos DI med ansvar for ansættelsesret, Sanne Claudius Stadil, til avisen.

sociale

En stor international undersøgelse, som endnu ikke er offentliggjort, viser samme tendens.

77 multinationale selskaber fordelt på 37 lande har deltaget i undersøgelsen, hvor de er blevet spurgt om, hvor meget de sociale medier fylder i deres juridiske afdelinger. 12 procent virksomhederne rejser flere end 20 disciplinærsager om året som følge af de ansattes opførsel på de sociale medier. I 2013 var det kun en procent af virksomhederne der rejste flere end fem sager.

Sagerne skyldes oftest, at en ansat har været illoyal over for virksomheden, har talt grimt om den eller har pjækket og er blevet afsløret via et socialt medie.

Like

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere