Del : SMS
Berlingske Business

Chefen fedter ikke med årets julegave

Guld-gaver_evb

På trods af krise og økonomisk lavvande holde julegaverne i år niveau fra de tidligere år.

Artiklen fortsætter under annoncen
Der ingen tegn på, at landets virksomheder og chefer har tænkt sig at fedte med årets julegaver til medarbejderne.

Det skriver metroXpress.

Ifølge undersøgelsen fra Dansk Erhverv vil 84 procent af virksomhederne give julegaver i år, og gaverne vil have nogenlunde samme størrelse som sidste år, hvor to ud af tre gaver havde kostet den glade giver mellem 500 og 700 kroner.

- Julegaven er arbejdsgiverens tak for medarbejderens indsats i året, der er gået. Og man skal ikke undervurdere, at der bliver lagt en stor værdi i dem fra mange sider - også selv om der måske kun er tale om en lille erkendtlighed, siger Birgitte Meisner Nielsen, fagchef for HR og Ledelse i Dansk Erhverv.

Ifølge livsstilsekpert og virksomhedsrådgiver Henrik Byager er julegaverne et udtryk for økonomisk sans i en tid, hvor alt overflødigt flæsk ellers skæres fra:

- At droppe julegaven vil der virkelig blive lagt mærke til blandt medarbejdere. Det vil for det første såre og gøre mange kede af det. Men for det andet vil det også sende et økonomisk krisetegn af dimensioner ind i virksomheden, som kan medføre en økonomisk farlig manglende tro på fremtiden og lyst til at give den en skalle, siger Henrik Byager til metroXpress. Heller ikke julefrokosten er droppet. 85 procent af alle virksomheder holder julefrokost.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere