Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Billig kontakt

Vi har ikke råd til at ansætte sælgere, eller lade et bureau varetage salget for os.



Almindelige annoncer

er for dyre i forhold til effekten, og bannerannoncer giver heller ikke meget.



Vi tager selv kontakt til nye kunder via telefonen,

men vi er ikke sælgere, så effekten er lille og arbejdet stort. Vores seneste tiltag er at rette en specialløsning

mod en bestemt branche.



Vi har andre gode idéer, men det er et utroligt tungt og langvarigt arbejde.



Problemet med

at få skabt kontakt til relevante kunder og med at få dem overbevist om, hvilken gavn de vil få af produktet, må

være generelt for mange mindre virksomheder. Skal vi fusionere med et salgsselskab, belåne vores huse og ansætte

en sælgerstyrke, eller ? Hvordan griber vi problemet an på en effektiv og billig måde ?



Direktør Gorm

Talman, Konsulentbureauet.

Svar

Hos "Konsulentbureauet" laver I hjemmesider. Det har næsten alle virksomheder

brug for, men I er i hård konkurrence med en bunke freelancere, der ofte arbejder til en lav timeløn.



Noget, der

adskiller jer fra hoben, er den teknologi I benytter.



Normalt tager det en hel del tid at lave en avanceret hjemmeside, og kunden

er som regel afhængig af hjælp fra en programmør, hvis noget skal rettes til senere. Content management er den

nye teknologi, og derfor er det en kæmpe fordel, at I kan spare på timeforbruget under udviklingen af hjemmesiden og samtidig

gør I det muligt for en kunde med almindelig PC-forstand selv at justere sin egen hjemmeside fra time til time.



Jeg har

kikket lidt på jeres egen hjemmeside. Her viser I en imponerende bredde i det I gør. Men I glemmer måske at fortælle

kunderne, at I hovedsageligt laver hjemmesider, og at jeres teknologi giver kunden nogle enestående fordele i form at lav pris

og fleksibilitet.



Så tænk på at fokusere jeres budskaber på lige præcist det, I gør bedre end

andre.



Fortæl om, hvor meget man får for de 10.000 kr. I skal have for en løsning. Brug jeres kundereferencer

som eksempler.



Dernæst vil jeg foreslå, at I overvejer at lade "Konsulentbureauet" indgå nogle strategiske

alliancer. Ofte er det nemlig ikke altid den bedste eller billigste løsning, der overlever, men den der har de stærkeste partnere.



Overvej

alliancer blandt reklamebureauerne. De får opgaver med at lave kreative hjemmesider, og giver den tekniske del af hjemmesiden

videre til andre.



De har brug for jer. Se også på mulige alliancepartnere blandt alle web-hotellerne. Både

TDC, Speednames og Cybercity vil hoste min hjemmeside, men de giver mig sjovt nok ikke et let begribeligt værktøj, så jeg

selv kan lave den.



Endelig kan der være nogle IT-distributører, som kunne være interesseret i en alliance.

Hvad med en pakkeløsning, som man kan købe i Føtex eller Metro?



Når I har afklaret forholdene ovenfor

ved I meget mere om, hvordan I bedst muligt sælger jeres ydelser.



Så vent med at pantsætte huset.



Venlig

hilsen



Karsten Kristensen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen