Berlingske Business

Amoriner er upopulære på jobbet

love - foto
Foto:

Kærestepar er ikke videre velkomne på de danske arbejdspladser.

Artiklen fortsætter under annoncen
Kæleri i kopirummet eller sure miner fra et uafsluttet skænderi i privaten hører ikke hjemme på en arbejdsplads. Det er holdningen i 20 af landets største virksomheder, som alle har retningslinjer for, hvordan kolleger skal tackle kærlighed, utroskab og skilsmisse på jobbet. Det skriver avisen.dk.

- En virksomhed flytter som regel den ene af medarbejderne til en anden afdeling. Kærester må ikke kunne påvirke arbejdspladsen ved for eksempel at dække over hinanden ved sygdom. Det skaber gnidninger mellem kollegaerne, siger formand for Personalechefer i Danmark (PiD) til avisen.dk.

I Nordea bruger man flytte-løsningen, hvis to ansatte fra samme afdeling er blevet kærestefolk.

- Der må ikke kunne sættes spørgsmålstegn, hvis ægtemanden for eksempel godkender, når konen tillader et lån på en million, fortæller personalechef Niels Gregers Hansen til avisen.dk.

Læs også på ErhvervsBladet.dk:
10 ting du ikke skal sige på jobbet

Nedfæld en politik


Dansk Erhverv opfordrer flere virksomheder til at indføre en kærlighedspolitik. Og der er god grund til at tag problemet alvorligt. Omkring 15 procent af alle ægteskaber arbejder nemlig samme sted og opstår der kriser kan det være en stor udfordring. Det var tilfældet på en af de virksomheder, Anita Rosenstand, chefkonsulent i Dansk Erhverv, har rådgivet.

Et par var ramt af skilsmisse. De bagtalte hinanden på møder, smækkede med dørene og skreg af hinanden på gangene. Det gav en dårlig stemning, siger Anita Rosenstand til avisen.dk.

- ulha

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen