Del : SMS

Årets imagepris går til Novo Nordisk

Novo Nordisk..
Foto:

Novo Nordisk genvinder imagetronen og skubber Lego ned på andenpladsen i Berlingske Business Magasins Imageanalyse - Pandora og Vestas oplever historiske fald i imagemålingen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Berlingske Business Magasin har i dag ved Imagekonferencen 2012 kåret Danmarks bedste virksomheder målt på image. Novo Nordisk og 2011s vinder, Lego, skiller sig markant ud og deler førstepladserne i de forskellige kategorier mellem sig, men med Novo Nordisk som samlet vinder.

Analysen giver kontant afregning i forhold til virksomheder, der ikke performer optimalt. I år har smykkefirmaet Pandora, vindmøllegiganten Vestas og statens energiselskab Dong været ramt af problematiske sager, og det slår straks igennem i analysen. Pandora og Vestas har oplevet historiske fald på imagelisten. Pandora er faldet 112 pladser til nummer 136, og Vestas er faldet 106 pladser til nummer 134. I alt 140 virksomheder indgår i imageanalysen, hvor DSB for andet år i træk ender på sidstepladsen.

Billedserie: Her er virksomhederne med Danmarks dårligste image

 “Der er en klar tendens til, at økonomisk svækkede virksomheder sendes på en rutsjetur. Det er påfaldende så hårde tæsk der er til finanssektoren. Stort set alle banker taber terræn. Danske Bank ryger på trods af direktørskiftet ud af top 100. Eneste bank, der går mod strømmen er Saxo Bank, som er blandt årets højdespringere,” siger redaktør Claus Skovhus, Berlingske Business Magasin.

Billedserie: Her er virksomhederne med Danmarks bedste image

Imageanalysen har været en årlig tilbagevendende kåring i over 20 år og bliver til i et partnerskab mellem Berlingske Business Magasin, IFO - Institut for Opinionsanalyse og kommunikationshuset Mannov. “Imageanalysen er et vigtigt redskab for virksomheder, som målrettet arbejder med at forbedre deres image. Et godt image tiltrækker investorer, kan løfte bundlinjen og ikke mindst fastholde og tiltrække talentfulde medarbejdere,” siger Claus Skovhus.

Guld Image 2012-2

Analysen er gennemført af Institut for Opinionsanalyse ved direktør Palle Klinke Hansen. Instituttet har spurgt 3.695 ledere i dansk erhvervsliv, som har svaret på 349.750 spørgsmål, som herefter er omregnet til point, der danner grundlaget for bedømmelsen. “Det betyder, at det er sin sag at blande sig i toppen af listen, fordi pointkravene er benhårde, og kravene forstærkes af, at det er erhvervslederne, som giver hinanden karakterer,” siger Palle Klinke Hansen.

Køb adgang til hele magasinet og læs om alle de 140 virksomheders image.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere