Del : SMS
Berlingske Business

»Vi kaster vores hjerteblod i det«

19BUSInno-day1.jpg
Konferencen Innovation Day afholdes i det gamle lokomotivværksted i Sydhavnen tirsdag den 8. september 2015.

KMD har ikke et eventbureau til at afholde konferencen Innovation Day. Det er én enkelt KMD-medarbejder, der, med hjælp fra få udvalgte kolleger, holder snor i hele arrangementet. Målet er en personlig konference, hvor man kan mærke, at hjertet er med i projektet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Gitte Gormsen, der er marketing partner i KMD, ved præcis, hvordan hun vil have det om morgenen på dagen for konferencen Innovation Day, som hun er tovholder på: Hun vil være ramt af en voldsom blanding af nervøsitet og nysgerrighed, fordi der er så meget på spil.

På den ene side vil hun boblende af glæde have lyst til at stille sig op på scenen og byde velkommen. På den anden side vil hun spejde efter det nærmeste musehul i Lokomotivværkstedet på DSBs gamle rangerplads ved Fisketorvet, hvor konferencen bliver holdt.

Da Berlingske Business taler med Gitte Gormsen, er der stadigvæk nogle dage til afholdelsen af konferencen, selv om den, når disse ord læses, allerede er blevet afholdt (8. september, red.).

»Jeg er koordinator i 10. potens, og min vigtigste rolle er at rodfæste arrangementet. Jeg skal opbygge noget kvalitet, som viser, hvem vi er som virksomhed. Derfor er jeg meget detaljeorienteret, når jeg arbejder med konferencen,« siger Gitte Gormsen, der i samråd med KMD helt bevidst har undladt at lade et eventbureau arrangere konferencen.

»Det betyder, at man kan mærke, at vi kaster vores hjerteblod i det. KMD er i øvrigt så kompleks en forretning, at det næsten er umuligt at købe sig til, at andre skal arrangere en konference for os. Man er nødt til at være en del af KMD for at kunne stykke det rigtige program sammen. Ofte er man også rent praktisk afhængig af at sidde fysisk i KMD,« fortæller Gitte Gormsen og tilføjer, at det selvfølgelig også har sine mærkbare udfordringer at gøre det hele selv:

»Jeg har ikke et fast system, jeg arbejder ud fra, som et eventbureau ofte har. Derfor bliver det meget ad hoc med hensyn til de mange bolde, jeg har i luften. Det gælder virkelig om at holde tungen lige i munden, for jeg er naturligt den, folk kommer til, hvis der er noget, de skal vide,« siger Gitte Gormsen.

Se billedgalleri:

Nummer 1

Hun har gradvist overtaget konferencen siden 2012, og med dette års konference gerne vil tage KMD til the next level, som hun siger.

Kritikken må sluges

Allerede i januar i år gik hun ind i en kreativ hule for at skrive ideer ned – hun lægger ikke ud med at tænke i kasser.

»Derefter begynder jeg at tænke i tematikker og se på, hvilken oplægsholder der skal være kronen på værket. Parallelt med det skal programmet blive så modent, at jeg kan præsentere det for sponsorrækken. Dem er jeg også i dialog med og gør særligt opmærksom på, at de ikke må være alt for salgspushy i deres tilgang, når de er på standene til konferencen eller optræder som indlægsholdere,« fortæller Gitte Gormsen, der undervejs også må tage kritikpunkter i programmet til efterretning.

En sponsor mente, at programmet for dagen var for tæt pakket, så folk ikke kunne nå at tale med hinanden og med sponsorerne.

»Jeg havde været opsat på at få så mange spændende ting ind som muligt, så det skulle jeg lige sluge, men det er man nødt til,« siger Gitte Gormsen, der hele tiden justerer programmet undervejs.

q

Derudover visualiserer hun dagen og gennemgår på den måde alle elementer – og kan »se«, om deltagerne vil få det rigtige indtryk, når de møder ind til konferencen.

Sidste år var der 200 tilmeldte til konferencen. I år satser KMD på en fordobling.

»Vi har for første gang Berlingske Business som vores medvært og mediepartner, og derfor vil vi kunne nå ud til vigtige målgrupper i erhvervslivet, men samtidig sætter vi kun barren højere i år, fordi vi ved, hvad vi kan klare i forhold til sidste år,« siger Gitte Gormsen.

Forberedelse begynder tidligt

Marketing Partneren mener, at det er vigtigt, at man tager gode erfaringer med sig fra tidligere afholdte konferencer. Ikke fordi det skal være en gentagelse, men udelukkende for at forbedre eventet. Samtidig skal de mindre heldige ting gøres på en anden måde.

28BBMpersonlig-ledelse.jpg

Sidste år manglede der ifølge Gitte Gormsen f.eks. til dels en rød tråd i KMDs konference. Derfor har hun holdt skarpt øje med, at alt i konferencen i år griber ind i hinanden. Fokus er på digital transformation, og på, hvad man som »fysisk født« virksomhed kan lære af de digitale forretningsmodeller, der i stigende grad etablerer sig – og nu også bevæger sig ind på de traditionelle virksomheders domæner, selv er KMD også inde i en markant transformation, som handler om at udvide koncernens forretning til at omfatte alle markeder – og ikke kun det offentlige.

»Der var engang, hvor en konference handlede om, at man som virksomhed stillede sig op og fortalte om sine fortræffeligheder, men sådan er det slet ikke i dag. I dag skal vi sørge for som virksomhed at stille viden til rådighed, som kunderne kan lade sig inspirere af,« siger hun.

15busPix-bagside-LarsNielse.jpg

Konferencen benytter for første gang event-appen Eventbuizz, som Gitte Gormsen håber, bliver en succes og kan danne basis for et vigtigt efterspil, så der kan blive sendt opfølgende materiale ud fra konferencen, blive etableret møder osv.

»I virkeligheden skal man allerede dér, når konferencen slutter, holde gryden i kog indtil næste konference,« siger Gitte Gormsen.

Artiklen fortsætter under billedet
22BUSinnovation-day1.jpg
Konferencen Innovation Day afholdes i det gamle lokomotivværksted i Sydhavnen tirsdag den 8. september 2015.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere