Berlingske Business

Stine Bosse: Flot at S og SF starter debat om arbejdstid

pix-stinebosse-alm
TrygVestas adm. direktør Stine Bosse. Foto:

Af hensyn til familierne foretrækker Tryg-bossen dog at hæve pensions- eller efterlønsalderen fremfor den ugentlige arbejdstid

Artiklen fortsætter under annoncen
TrygVestas adm. direktør Stine Bosse er fuld af beundring for, at oppositionen i form af Socialdemokratiet og SF nu kaster sig ud i debatten om danskernes arbejdstid. Hun kalder det tankevækkende, at det er oppositionen, der sætter gang i diskussionen om det vanskelige emne:

"Det er utrolig flot og godt, at S og SF tager diskussionen om om arbejdstiden op. Jeg har stor respekt for, at de tør," siger Stine Bosse, der ligesom flere andre erhvervsledere, økonomer og aktiestrateger mener, det er nødvendigt at få danskerne til at arbejde mere.

"Selvom vi nu har oplevet en stigning i ledigheden, så er det tydeligt, når man kigger på demografien og de eksisterende regler for tilbagetrækning, at vi risikerer at komme til at mangle hænder i fremtiden. Der er allerede mangel på flere kompetencer," siger hun.

Stine Bosse foretrækker dog at udvide arbejdstiden ved at forlænge arbejdslivet, fremfor at belaste familierne ved at forlænge den ugentlige arbejdstid:

"Af hensyn til far-mor-børn i Familien Danmark vil jeg hellere lægge den ekstra arbejdstid ved at skubbe tidspunktet for, hvornår danskerne trækker sig tilbage," siger Stine Bosse.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen