Del : SMS
Berlingske Business

Skal ledelsen føje sig for de tvære medarbejdere?

Skal ledelsen føje sig for de tvære medarbejdere? - 1
Foto:

Ugens Dilemma: Det kan være en udfordring at gøre alle medarbejdere tilfredse, hvis der samtidig skal tages specielle hensyn. Hvordan tackler man de individuelle ønsker fra medarbejderne?

Artiklen fortsætter under annoncen
I et par år er det gået stærkt for virksomheden, og for at kunne følge med skal medarbejderne ændre på deres arbejdsvaner. Medarbejderne har måske udført deres arbejde på samme måde i en årrække, men fordi virksomheden er midt i en forandringstid, skal der til at ske mere opsøgende salg, og arbejdet skal foregå i teams. Og det kan være en stor forandring for medarbejderne,

Det er temaet i Ugens Dilemma fra Ledernes Hovedorganisation. Her skal en leder i gang med at søge for, at der sker mere opsøgende salg. Samtidig skal medarbejderne arbejde i teams. Men hvordan skal man forholde sig til medarbejdere, der er skeptiske over for forandringer?

I Ugens Dilemma kan du overveje, hvad du ville gøre, hvis du var chef. I næste uge kan du på Business.dk og i Business Karriere læse, hvad andre læsere mener om spørgsmålet.

Ugens Dilemma:
Du er leder af en afdeling på 19 personer, hvoraf flere har været i virksomheden i en årrække. I står midt i en omstillingsproces, som blandt andet betyder, at I fremover skal fokusere mere på opsøgende salg og arbejde teambaseret. En del medarbejdere er ikke videre begejstret for den nye strategi og brokker sig en del.

Sammen med HR-afdelingen har du afdækket et behov for fælles kompetenceudvikling af afdelingens medarbejdere, så de bliver bedre rustet til de nye udfordringer.

Fra tidligere MUS-samtaler ved du imidlertid, at dine medarbejdere generelt efterspørger individuel personlig kompetenceudvikling. Du frygter, at du får svært ved at fastholde de gode medarbejdere, hvis ikke du imødekommer de individuelle udviklingsønsker – men kompetenceudvikling koster mange penge, og du er nødt til at foretage en prioritering.



Kilde: Ledernes Hovedorganisation



Business.dk forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet til, at redigere eller fjerne kommentarer fra debatter, der er:

- i strid med gældende lovgivning
- racistiske eller injurierende
- skrevet i en grov tone
- udleverer personlige oplysninger

Ved at kommentere accepterer du, at Business.dk herefter frit og fremover kan offentliggøre dit indhold i Berlingske Tidende, på www.business.dk eller andre platforme og medier, som drives af Det Berlingske Officin.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere