Del : SMS
Berlingske Business

»Potentialet skal mobiliseres«

lars rasmussen
Topchef Lars Rasmussen for Coloplast. Foto:

Lars Rasmussen, adm. direktør i Coloplast, giver sit bud på vigtige lederegenskaber i 2015.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hvad er det vigtigste for dig ledelsesmæssigt i 2015?

Coloplast investerer mere end en mia. kroner i vækstinitiativer over tre år, og det betyder, at vi ansætter i et højere tempo og mere globalt end før. Der kommer mange nye ledere og medarbejdere i selskabet i disse år. Derfor er det vigtigt, at vi modtager og træner vores nye ledere og medarbejdere, så de i dagligdagen lever op til selskabets værdier og ledelsesprincipper, uanset om de befinder sig i Brasilien, Kina eller Danmark.

michaelalmer

Hvilke ændringer ser du i forhold til tidligere?

Vores investeringstempo betyder, at den enkelte leder skal håndtere flere vækstinitiativer og flere ansættelser end tidligere, men da der er pres på salgspriserne, skal der tillige fortsat leveres produktivitetsgevinster hvert eneste år. Det er ganske udfordrende.

14busPix-Miriam igelsø.jpg

Er du enig i, at en leder fungerer mere som coach og facilitator end tidligere?

Uanset hvilket mærkat man bruger, skal en leder sikre at organisationen lever op til sine mål. Det kræver, at man som leder er god til at mobilisere potentialet i sin organisation. Jeg tror dog, at man må acceptere, at ledelse ikke er en lineær disciplin, hvor alle dele af selskabet leverer som forventet, hvis blot alle ledere følger en bestemt opskrift. Det fælles er selskabets værdier og ledelsesprincipper, men inden for disse rammer udøves ledelse individuelt tilpasset den lokale kontekst. Alle ledere vil gerne sikre, at arbejdet i dagligdagen er spændende og motiverende for den enkelte medarbejder, men hvordan den ambition udleves i praksis, findes der mange opskrifter på.

leder

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere