Del : SMS
Berlingske Business

Når samtalen med chefen tager en uventet drejning

pix-chefsamtale-biz

Ud af det blå bebrejdes du tabet af en stor kunde. Måske vil chefen bare af med dig? Hvordan vil du tackle Ugens Dilemma?

Artiklen fortsætter under annoncen

Du er afdelingschef i et vikarbureau. Gennemgående har du gjort det godt gennem de otte år, du har siddet i jobbet. Branchen og virksomheden har været gennem op–og nedture, hvilket i høj grad skyldes øget konkurrence og et vigende marked. Desværre mistede din afdeling en stor kunde for tre måneder siden, men det slog din chef dengang hen med et ”det kan du jo ikke gøre for”.

Din chef har nu indkaldt dig til den årlige lederudviklingssamtale (LUS). Du går velforberedt og fortrøstningsfuld ind til samtalen i forvisning om, at din chef vil fremhæve din indsats, og at du har gode muligheder for at få bevilget et lederkursus.

pix-nattevagt-biz

Samtalen får imidlertid en uventet drejning, da din chef, som noget af det første, bebrejder dig at du ikke gjorde mere for at fastholde den mistede storkunde. Han siger også, at han synes, at den seneste konsulent, Andreas, som du har ansat, ikke er særlig god. Efter at have drøftet disse og andre ”sager” fra det forgangne år, kommer I ind på det kommende år, uden at I dog når i dybden. Til dit ønske om mere lederudvikling svarer din chef, at det vil han se på.

Efter LUS’en sidder du tilbage med en fornemmelse af, at din chef vil af med dig. Du overvejer derfor, hvad du skal stille op.

Kilde: Lederne / www.lederne.dk

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere