Del : SMS

Mød talenterne her

23BUSMax-Krawinkel-143156.jpg
Shelley Han Liu

Novo Nordisk holdt 2.-4. marts 2016 sit årlige »Graduate Recruitment Center«. I år var 192 talentfulde unge fra hele verden fløjet til København for at deltage og overbevise medico-giganten om, at de skulle have en af de 72 pladser på koncernens 16 talentprogrammer. Berlingske Business talte med tre af dem.

Artiklen fortsætter under annoncen

Max Krawinkel, Tyskland, 23 år. Søgte Global Business Process i Global Business, Management & Marketing

»Opgaven med at lave en personlig video var helt anderledes, end hvad jeg har prøvet før. Det var en smule skræmmende for at sige det mildt.Efter 20 gange kunne jeg manuskriptet i hovedet. Men jeg endte faktisk med at sende en video ind, hvor jeg bare begyndte at tale. Videoen var ikke perfekt. Jeg lavede en masse grammatiske fejl, men den var autentisk. Det var meget mig.

I feedbacken fik jeg at vide, at det var godt.For mig handlede det at vise dem noget, de ikke kunne læse i mit CV. Inden jeg skulle have samtalen over Skype, prøvede jeg at komme på alle tænkelige spørgsmål, de kunne stille mig. Jeg brugte lang tid på at læse op på virksomheden. Hvad de beskæftigede sig med i øjeblikket, og hvor de forsøger at bevæge sig hen.«

Max Krawinkel har fået en stilling hos Novo Nordisk.

Shelley Han Liu, USA, 26 år. Søgte Biostatistics i Research & Development

23BUSShelley-Han-Liu-143225.jpg
Shelley Han Liu

»Jeg stødte på programmet til en karrieremesse på MIT i USA. Det lød interessant for en nyudklækket kandidat som mig. Når man roterer mellem stillinger tre gange, bliver man præsenteret for forskellige dele af virksomheden. Så det er en god indgang til medicinalindustrien.

De her dage har jeg lært rigtig meget om forskellige arbejdsmetoder. Vi har arbejdet med cases i teams og har skullet lave en præsentation på meget kort tid. Så jeg har lært en masse om projektledelse, og jeg har opdaget nye stillinger i industrien, som jeg ikke kendte før.«

Shelley Han Liu fik tilbudt en stilling hos Novo Nordisk, men takkede nej.

unge talenter

Brandon Goode, Canada, 23 år. Søgte Global Market Access i Global Business, Management & Marketing

23BUSBrandon-Goode-143302.jpg
Brandon Goode

»Før du kommer hertil, tænker du ikke rigtigt over, at du er kommet igennem et nåleøje. Du tænker kun på de kommende dage, hvordan du forbereder dig bedst, og hvordan du kommer til at klare det. Så kommer du hertil og ser alt det talent, der omgiver dig. Hvor fokuserede, dedikerede og erfarne alle de her folk er. Det er her, det siver ind »jeg er en af dem«. Det sætter tankerne i gang. Jeg har givet mig selv et klap på ryggen, fordi jeg er kommet så langt.

Jeg har ikke tid til at være nervøs lige nu. Men jeg er sikker på, at når jeg falder om i min seng efter de tre dage, kommer jeg til at vende det hele i hovedet. Det kommer til at tage lidt tid at falde i søvn. Lige nu er jeg bare taknemmelig for at have fået muligheden. Det overskygger lidt min nervøsitet.«

Brandon Goode har fået en stilling hos Novo Nordisk.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere