Del : SMS
Berlingske Business

Må chefen være en humørbombe?

pix-arbejdsplads-biz
Foto:

Latteren skal have frit løb og sjove indslag være en fast del af hverdagen for medarbejderne i det team, du er leder for. Det øger nemlig arbejdsglæden. Men andre ledere finder dig tilsyneladende for vittig til at være dygtig som leder. Hvad gør du?

Artiklen fortsætter under annoncen

UGENS DILEMMA: Du er teamleder for 15 personer i en større virksomhed med over 200 medarbejdere. Du har været ansat i godt et år og er glad for dit arbejde. Du elsker et godt grin, både på jobbet og privat, og det er vigtigt for dig, at medarbejderne også synes, det er sjovt at gå på arbejde.

Hver mandag formiddag holder du et teammøde, hvor sidste punkt på dagsordnen altid er ”Ugens grin”, som eksempelvis kan være visning af en lille sjov video fra You Tube. Hvor andre team i huset typisk holder seminarer om faglige emner, gik dit seneste teamarrangement til Dyrehavsbakken, hvor I fik et fælles grin over Cirkusrevyen.

En af dine lederkolleger, Søren, fortæller dig nu, at mange i huset opfatter dit team som ”pjattet” og ”useriøst”, og der bliver sat spørgsmålstegn ved din og dit teams produktivitet. Du afviser kritikken, idet dit teams resultater fuldt ud lever op til de mål, der er fastsat. Men alligevel irriterer snakken dig.







Kilde: Lederne / www.lederne.dk



 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere