Del : SMS
Berlingske Business

Må ansatte have private aftaler i arbejdstiden?

piz-psykolog-biz

UGENS DILEMMA: Er det i orden, at en medarbejder bruger arbejdstiden på at gå til psykolog eller har andre private gøremål, når han egentlig skulle arbejde?

Artiklen fortsætter under annoncen

Du er teamleder for syv medarbejdere i et handelsfirma. Du blev rekrutteret fra et andet job i virksomheden, da din forgænger blev afdelingschef i virksomheden. I har som sådan ingen retningslinjer for private gøremål i arbejdstiden, men har en uudtalt forventning om, at medarbejderne er ansvarlige og blandt andet sørger for så vidt muligt at lægge læge-og tandlægebesøg, så de forstyrrer arbejdet mindst muligt.

På en af de første arbejdsdage i dit nye job opsøger en af medarbejderne, Søren, dig midt på dagen. Han siger, at han går nu, fordi han skal til psykolog. Du svarer, at det er i orden. I tiden efter sker det flere gange, at Søren, som den naturligste ting i verden, går midt på dagen, fordi han skal til psykolog eller har en anden privat aftale. Her til morgen har Søren sendt en mail om, at han havde glemt, at han havde en aftale med sin psykolog her til morgen og derfor først kommer senere. Da du fortæller teamet, at Søren kommer senere, afføder det både hovedrysten og brok fra Sørens kolleger, som oveni købet har ekstra travlt i dag.

Kilde: Lederne / www.lederne.dk

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere