Del : SMS
Berlingske Business

Klædt på til succes

Klædt på til succes - 1
Arkivfoto: Erik Refner

MBA-studerende på Bocconi Universitet i Milano kan tage kurser i »powerdressing« - kunsten at klæde sig på til succes.

Artiklen fortsætter under annoncen
Milano er kendt som den italienske modeindustris højborg. Derfor kan det næppe undre helt, at MBA-studerende på et af byens universiteter for nylig havde mulighed for at deltage i et kursus i kunsten at klæde sig på til succes.

»Powerdressing« hedder fænomenet. Ifølge eksperter er det nemlig over stort set hele verden sådan, at ens påklædning bliver betragtet som en af de ting, der afgør, om en jobsamtale giver gevinst. Men det rette tøj kan også generelt være med til at styre ens karrieremuligheder, siger Marilu Ortini, der tog initiativ til kurset, »Dress to Impress«, og til daglig leder karriererådgivningen på SDA Bocconi School of Management.

»Bare en lille investering i tøj kan give stor bonus i din karriere, blot kræver det fleksibilitet, så du kan afstemme dit tøj efter din rolle. Især unge ledere kan have brug for at lære at påvirke det image, de har på deres arbejdsplads,« citeres hun for at sige på universitetets hjemmeside.

Til lejligheden havde hun bedt en tidligere chefredaktør på den italienske udgave af modebiblen »Cosmopolitan« give gode fif om, hvordan man sammensætter en god arbejdsgarderobe. Den bør først og fremmest udstråle autoritet og effektivitet, lyder det vigtigste råd.

Valter Lazzari, leder af MBA-uddannelsen på Bocconi, siger at det drejer sig om at finde den rette indpakning.

»Hvis en MBA frem for alt andet drejer sig om muligheder, så må vi skabe disse muligheder ved det mere videnskabelige indhold, og så sikre, at dette indhold præsenteres på den mest effektive måde, gennem kurser som »Dress to Impress«.«

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere