Del : SMS
Berlingske Business

Har du en outsider ansat?

pix-outsider

UGENS DILEMMA: Sammenholdet i dit team er godt og medarbejderne lader til at være glade for hinanden. Men en enkelt føler sig holdt udenfor og overset af de andre. Vil du kræve af de andre, at de inddrager hende mere, eller skal hun finde sig et andet job, hvor hun trives bedre?

Artiklen fortsætter under annoncen
Du er teamleder for 15 medarbejdere i en større konsulentvirksomhed, hvor du har arbejdet i tre år. Du fornemmer, at medarbejderne har det rigtig godt med hinanden, selv om de er forskellige. Når der er fælles arrangementer, plejer opbakningen at være stor.

Forleden var teamet samlet til det årlige julearrangement hjemme hos dig. Humøret var højt og alle lod til at hygge sig.


Sådan undgår du knas i teamarbejdet - 1

En af dine medarbejdere, Karen, har efterfølgende taget fat i dig. Hun fortæller, at hun længe har følt sig overset og ofte føler sig ensom på arbejdspladsen. Især til julearrangementet hos dig havde hun følt sig udenfor, fordi ”alle andre havde så meget at tale med hinanden om”. Dit umiddelbare indtryk er, at ingen bevidst holder Karen uden for fællesskabet. Du har en idé om, at Karen måske forventer for meget af sine kolleger, og at hun fejlagtigt tror, hun skal være private venner med dem. På den anden side har du det heller ikke godt med, at en af dine medarbejdere trives dårligt.

Hvad gør du?

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere