Del :

Fjern de psykologiske barrierer for kvinder i ledelsen

Den psykologiske bremse, som forhindrer kvalificerede kvinder i at komme til, skal væk. For ja, vi har brug for en mere ligelig kønsfordeling – og det kræver, at vi tænker ud over egne rækker, når vi peger på, hvem der skal i bestyrelsen, skriver Henrik Wellejus- Foto: Henning Bagger
Skriv kommentar

I december 2012 besluttede politikerne, at tiden var inde til, at ledelsen i de ca. 1.100 største danske virksomheder så hinanden dybt i øjnene og tog stilling til deres fordeling mellem mænd og kvinder. I disse dage laver virksomhederne årsregnskab, så det er nu tid til at præsentere deres mål for kønsfordelingen i direktion og bestyrelse – og endnu mere interessant, hvordan de har tænkt sig at nå dem.

Seneste nyt

Mest læste

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Business Nyhedsbrev

BrandView Hvad er BrandView?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Indhold under BrandView produceres i et tæt samarbejde mellem Berlingske Medias content marketing bureau og virksomheden, der er afsender på budskabet. Læs mere om BrandView eller kontakt os direkte på moas@berlingslemedia.dk.

Seneste Premium Se alle