Del : SMS
Berlingske Business

»En kandidatgrad gør ikke den store forskel«

09BUSPix-Karr-Martin-Collig.jpg
Berlingske Business satte to tidligere studerende fra GLOBE-programmet stævne og spurgte, hvordan det går med karrieren, og hvilke valg de har taget. Martin Collignon er bachelor fra CBS. Han blev færdig med GLOBE i vinteren 2012. I øjeblikket arbejder han som insights lead i Google i London. Udvalgt til Berlingske Talent 100. Foto: Sara Gangsted

I den digitale verden gør det ikke den store forskel, om man er bachelor eller kandidat, fremhæver Martin Collignon, der arbejder i Google i London og København.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hvorfor valgte du Google?

»Jeg valgte Google, fordi de gav mig et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til. Det var på grund af alt det digitale, og at Google er en global virksomhed, at jeg tog imod tilbuddet. I mit job har jeg fået lejlighed til at tale med en masse i dansk erhvervsliv om digital markedsføring. Til daglig taler jeg engelsk med kollegerne i USA, England og andre steder i Europa.«

Er det vigtigt, at det er en global virksomhed?

»Ja, jeg er selv franskmand. Jeg har boet i Danmark i ti år, men har rejst rundt i verden og har altid villet gøre det. Det afgørende er ikke i hvilken del af verden, jobbet er. Hvis der kommer et godt tilbud, er det underordnet, om det er her i København, London eller et helt andet sted. Der er nogle parametre, som ikke handler om jobbet. I Beijing eksempelvis er der stor luftforurening. Det er dårligt for lungerne, så der vil jeg nok ikke lige umiddelbart flytte til. Ellers ser jeg meget på, hvilket job der er tale om.«

09BUSjosefine.jpg

Hvordan ser din karriere ud om ti år?

»Jeg planlægger min karriere på kort, mellemlang og langt sigt. De næste fem til ti år skal jeg bare lære så meget som muligt, mens min hjerne stadig kan. Så når jeg får nye muligheder, er det dét, som det handler om. Hvor jeg vil være om mere end ti år, er svært at sige. Også fordi verden ændrer sig så hurtigt, som det er tilfældet.«

Du er kun bachelor. Hvorfor?

»Jeg valgte ikke at tage en kandidat, for inden for den digitale verden og techverdenen betød det ikke så meget. De muligheder, jeg ville have fået som kandidat, ville nok have været de samme. Derfor gav det ikke så meget mening at vente to år mere på at tage ud i erhvervslivet. Jeg lærte nok lige så meget ude i erhvervslivet, som på CBS. Det var et simpelt spørgsmål om fordele og ulemper. Det kan godt være, at jeg i fremtiden vil læse en kandidatgrad«.

Ville det være direkte spild af tid at læse kandidat?

»For mig personligt ville det ikke have betydet så meget at læse videre. Men det er svært at sige, for jeg har jo ikke en kandidatgrad. Jeg tror ikke, at det ville have gjort mig til en markant bedre medarbejder.«

09BUSPix-Karr-Lauren-Robert.jpg

Kan familie og karriere hænge sammen?

»I fremtiden tror jeg, at familie og job kan hænge godt sammen. Jeg tror meget på work-life balance. Man kan opleve nogle uger, hvor man arbejder rigtigt meget. Men så har man også andre perioder, hvor man arbejder mindre. Jeg tror ikke på, at man kan arbejde 90 timer om ugen mange uger i træk. Det kan kroppen simpelthen ikke holde til.«

»Derfor droppede vi kandidatgraden«:

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere