Del : SMS

Ejendomsmatador måtte skjule luksusbiler for konen

Ejendomsmatador måtte skjule luksusbiler for konen
En Bentley Continental Cabriolet, en Lamborghini Cabriolet og flere Porscher var en del af Kenneth Schwartz Thomsens bilpark, som han nu skal redegøre for i retten. Foto: AFP m.fl. Foto:

Kenneth Schwartz Thomsens russiske hustru brød sig ikke om, at han fartede rundt i en Lamborghini. Den krakkede ejendomsmatador var tosset med luksusbiler, som han ejede ni af op til konkursen i 2008

Artiklen fortsætter under annoncen

»Nå, hva’ så – kunne Jaguaren starte her til morgen?« spørger den tidligere ejendomsmatador Kenneth Schwartz Thomsen, da han kommer ind i retslokalet i Helsingør Ret mandag morgen. Ved forrige retsmøde fik han sig et billigt grin, da Deres udsendte havde besvær med at starte sin ældre Jaguar på P-pladsen foran retsbygningen.

I går skulle Kenneth Schwartz Thomsen endnu en dag afhøres af senioranklager Knud Dammgaard Kisbye. Schwartz Thomsen er bl.a. sigtet for at have snydt med registreringsafgifter for millioner af kroner ved at indregistrere fem luksusbiler i Tyskland, hvor han var i færd med at opbygge et ejendomsselskab.Anklageren ville bl.a. høre nærmere om de bilforhandlere, som han var kunde hos, og der blev også kredset om de konkrete modeller, og Schwartz Thomsens fascination fornægtede sig ikke. Hvor anklageren holdt sig til de tekniske betegnelser på en Porshe, tilføjede Kenneth Schwartz Thomsen for egen regning, at bemeldte Porsche Cayenne var champagnefarvet og til konens brug.Kenneth Schwartz Thomsen er tosset med luksusbiler. Så tosset, at han op til konkursen i ejendomskoncernen Thorion Invest ejede hele ni af slagsen.Han havde en Porsche 991, en BMW M5, en Porsche Cayenne Turbo, en Porsche 997, en Bentley Continental Cabriolet, endnu en Porsche Cayenne (den champagnefarvede), en Bentley Continental Sedan, en Lambourghini Cabriolet og en Audi S8. Forinden havde han ejet et par pæne BMWer, som var solgt.

Et sommerhus for en Lamborghini

Hans lidenskab var så omfattende, at han måtte skjule nogle af dem for sin temperamentsfulde og til tider jaloux russiskfødte kone Jekaterina. »Min kone mente, at hvis jeg skulle køre rundt i en Lambourghini, så kunne det kun være for at imponere andre damer,« forklarer Kenneth Schwartz Thomsen til Berlingske i kaffepausen og beretter videre om, at aftalen mellem ægtefællerne blev, at Jekaterina Schwarz Thomsen skulle have et sommerhus i Frankrig – og så kunne han få sin Lambourghini.

Men så var det, at han blev fristet til at købe en sort Lamborghini Gallarda, inden konen fik sit franske hus. Bilen kom ifølge Schwartz Thomsen aldrig til Danmark, men blev placeret hos en tysk forretningsforbindelse, hvor stod et halvt års tid, indtil den blev solgt i 2007. Derefter købte han i stedet en gul Lamborghini Cabriolet, som et stykke tid stod i hans fars garage i Dragør på Amager, hvor Schwartz Thomsen kørte ud og hentede den og tog en tur i den, hvorefter han satte den i garagen igen og tog sin mindre opsigtsvækkende BMW hjem til konen, som ikke kendte til det gule vidunder.Bortset fra de to-tre biler, som familien brugte i det daglige, var luksusbilerne opstaldet i P-kælderen på Israels Plads i København. De to Bentley’er og den gule Lamborghini i et særligt aflåst aflukke. Og Jekaterina Schwartz Thomsen vidste ingenting!»Hun fik det først at vide den dag, Jyllands-Posten skrev om Skats ransagning og beslaglæggelse af bilerne. Hun blev ikke begejstret. Min kone kan godt blive vred,« siger Kenneth Schwartz Thomsen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere