Del : SMS
Berlingske Business

Danske elitestuderende mødte overmagten fra Singapore

CBS
Studerende og medlemmer af styregruppen for konkurrencen klapper af vinderne CBS Case Competition 2016 Foto:

Fire danske topstuderende dystede fredag i CBS’ store internationale case competition. De tabte konkurrencen, men vandt topchefernes opmærksomhed.

Artiklen fortsætter under annoncen

I sidste uge løb CBS Case Competition af stab­len i København. En gruppe på fire danske studerende dystede mod 11 internationale grupper om at finde den bedste løsning på TDCs aktuelle udfordringer. For de fire studerende, der alle skriver bachelor på Copenhagen Business School, var det en oplagt mulighed for at teste sig selv, stifte nye relationer og ikke mindst imponere top­chefer og konsulenter, der normalt ikke er inden for de studerendes rækkevidde.

I 32 timer, kun afbrudt af to en halv times søvn, sad Henriette, Silas, Daniel og Morten bøjet over papirer og regneark, mens de forsøgte at finde ud af, hvordan TDC kan skabe vækst på toplinjen i deres consumer division. Et spørgsmål, der som bekendt kan give selv professionelle analytikere, TDCs egen ledelse og aktionærer grå hår. Derfor udnyttede gruppen også tiden optimalt.

09BUSjosefine.jpg

»Vi afleverede opgaven ét minut før deadline, og på trods af tekniske problemer i slutfasen nåede vi at aflevere et godt produkt,« siger Henriette Henriksen, der er en del af den danske gruppe.

Stor udfordring

Til hverdag er Henriette Henriksen (23), Silas Moestrup Pedersen (24), Morten Siggaard (25) og Daniel Bech (21) vant til både 12-taller og at få det sidste ord i gruppearbejdet. Og selv om gruppemedlemmerne til tider kan være stædige, var diversiteten i sidste ende en fordel, fortæller gruppen.

CBS Copenhagen Business School på Frederiksberg.

»På nogle tidspunkter følte vi, at vi havde fundet den perfekte løsning, og at vi var godt med tidsmæssigt, og i andre øjeblikke var vi nervøse for, om vi overhovedet kunne aflevere et acceptabelt resultat. De 32 timer er lidt af en emotionel rutsjetur, hvor der ­bliver diskuteret heftigt, grint og sågar udgydt tårer,« siger Henriette Henriksen.

Sov ikke tiden væk

Gruppen havde først planlagt at sove seks timer, men på grund af mange intense ­diskussioner fik de kun tre timer. Ingen af de fire studerende er dog i tvivl om, at de ville tage imod udfordringen igen.

iværksætter

»For det første har vi som hold fået chancen for at gennemgå et syv ugers træningsforløb i samarbejde med Boston Consulting Group, Accenture, McKinsey og andre af de største danske konsulenthuse i Danmark. Derudover har vi fået lov til at deltage i en af verdens bedste case competitions, hvor vi har testet os selv imod nogle af verdens bedste studerende fra 12 internationale skoler,« siger Silas Moestrup Pedersen, der glæder sig over at have knyttet bånd med mennesker fra vidt forskellige kulturer. Blandt dem var de fire elitestuderende fra Singapore, der vandt konkurrencen i år.

Fantastisk seriøst

Og selv om det ikke blev til sejr for den danske gruppe, har de alligevel gjort stort indtryk på TDC-ledelsen. Det siger koncerndirektør i TDC, Jens Aaløse.

secubi

»For det første var det fantastisk seriøst, det de havde lavet. Og så er der helt klart elementer i de forslag, de studerende kom med, vi som virksomhed kan bruge. Det er der slet ikke nogen tvivl om. Vi fik et bredt potpourri af rigtige gode input og løsningsforslag, hvor vi helt klart kommer til at implementere dele af det,« siger Jens Aaløse, der er koncern­direktør i TDC.

I den kommende uge er de danske vindere inviteret til TDC, hvor de skal præsentere deres case for den øverste direktion.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere