Del : SMS
Berlingske Business

Danfoss fyrer 40 for uetisk adfærd

pix-danfoss
Foto:

40 medarbejdere mistede sidste år jobbet i Danfoss-koncernen på grund af uetisk adfærd.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Koncernen slår hårdt ned ved overtrædelse af de etiske retningslinjer, som gælder for alle ansatte i hele verden. Flere blev fyret efter anonyme henvendelser til firmaets etiklinje, som bestyres af et eksternt og uafhængigt selskab. En fratrådte efter forsøg på bestikkelse.

pix-danfoss


»Vi håndhæver de etiske regler hårdt og konsekvent, og vi har ikke problemer med at nævne, hvor mange medarbejdere, det får konsekvenser for. Det sender et tydeligt signal til resten af organisationen,« siger Niels B. Christiansen, koncernchef i Danfoss.

Selskabet har den grundholdning, at det ikke er nok at udforme politikker og erklæringer om de etiske regler.

Danfoss


Man skal også sikre, at reglerne bliver gennemført og bragt ud i alle led i virksomheden. Derfor er mere end 2.000 ledere med personaleansvar på alle niveauer blevet spurgt, om de etiske regler er overholdt.

Svarene viste, at 36 medarbejdere blev afskediget eller selv havde valgt at forlade Danfoss på grund af uetisk adfærd. Yderligere fire ansatte blev fyret på baggrund af indberetning af hændelser til den etiklinje, som Danfoss har oprettet. I 2009 fratrådte 29 ansatte efter uetisk adfærd.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere