Del : SMS
Berlingske Business

Årets marketingchef driver Momondo frem

tore
Årets CMO 2016 er Tore Pein Jensen fra Momondo. Prisen overrækkes af Berlingskes salgs- og marketingdirektør, Jens B. Arnesen. Efter overrækkelsen overrasker medarbejdere fra Momondo ham i Pilestræde. Foto:

Berlingske Business har tirsdag middag kåret årets marketingchef. Vinderen blev Tore Pein Jensen, der har været med til at drive rejsesøgemaskinen Momondo frem.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er hårdt slid med marketing, der driver rejsesøgemaskinen Momondo frem. I spidsen for det arbejde står Tore Pein Jensen, og han er derfor netop blevet kåret til årets CMO.

CMO står for chief marketing officer og er den øverste ansvarlige for marketing i virksomhederne. Det er Berlingske Business, som i samarbejde med Agillic og SAS Institute udnævner årets CMO.

En jury har stået for selve udvælgelsen, og den giver Tore Pein Jensen nogle klare ord med på vejen.

Businessman with paper banner

»Siden CMO’en blev ansat for tre år siden, er marketingafdelingen vokset fra ca. 10 til 80 ansatte, og virksomhedens omsætning er blevet femdoblet.
I samme periode har marketing udviklet sig til en forretningsdisciplin med ansvaret for den samlede globale omsætning, men også for de samlede salgsomkostninger, så CMO’en kan fordele ressourcerne til de aktiviteter, der performer bedst,« hedder blandt andet i juryens begrundelsen for udvælgelsen.

Juryen fremhæver, at på det personlige plan er CMO’en en stærk profil, når det gælder strategi, innovation og digitalisering - og så er han en stor inspirator for sit team.

Kåringen af årets CMO er i år sket på den måde, at juryen er blevet præsenteret for fem nominerede med meget forskellige profiler.  Herefter har de nominerede som noget nyt gennemgået timelange interviews med headhunterfirmaet Korn Ferry.

Det har resulteret i en række skriftlige rapport til juryen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere