Del : SMS
Berlingske Business

VIP-sponsorer: Parkens ledelse er arrogant

pix-hørsholt
Parkens ledelse, med Anders Hørsholt i spidsen, får kritik fra sponsorrækken. Foto:

En række storsponsorer er stærkt utilfredse med, hvordan ejerne af FC København behandler dem - og drømmer sig tilbage til Don Ø-dagene.

Artiklen fortsætter under annoncen
Sponsorindsatsen i fodboldklubben FC København har taget et gevaldigt dyk under den nuværende ledelse i Parken Sport & Entertainment. Det mener en stribe af de store sponsorer, der vil have tættere og bedre kontakt med FCK-ejernes ledelse. Det skriver Børsen.

De utilfredse VIP-sponsorer mener simpelthen, at de tidligere tætte relationer er væk. En af de skuffede sponsorer skiltefirmaet Vangsgaard. På spørgsmålet om, hvad der kendetegner klubbens sponsorarbejde, svarer han:

"Deres arrogance. De påstår nærhed – den er der ikke. Og der er dårlig opfølgning," siger marketingschef Jesper Christensen ifølge avisen.

pix-parken

Vangsgaard er en af FCKs såkaldte VIP-samarbejdspartnere, der ligger lige under hovedsponsoren Carlsberg. VIP-sponsorerne lægger lidt under en million kroner i Parkens kasse om året. En anden VIP-sponsor er Andersens Rengøring, og her siger underdirektør Thomas Rubæk, at niveauet er faldet markant siden Flemming Østergaard - også kendt som Don Ø - var topchef i Parken.

"Man kan mene, hvad man vil om Flemming Østergaard, men for tre-fire år siden var alle, der ville være noget i København, jo inde i FCK. Sponsorerne strømmede til i store mængder," siger han og tilføjer:

"Den stemning er helt væk."

pix-donø

Parkens nuværende topchef er Anders Hørsholt, og han erkender, at nogle ting kan gøres bedre i samarbejdet med sponsorerne – det viser en tilfredshedsundersøgelse, som han fik foretaget for nyligt.

I det store billede kan han dog ikke genkende kritikken. Han peger på, at Don Ø-dagene er forbi.

"Det er jo klart, at det bliver ikke en tid, som det var med Flemming Østergaard i gamle dage. Det er noget andet i dag," siger han ifølge Børsen.

pix-parken007

Han forklarer, at Parken valgte at rydde op i sponsorstaben for noget tid siden, for at "professionalisere" den kommercielle stab. Det kan have skuffet nogle.

Parken-topchefen peger dog på, at sponsorerne i sidste ende stemmer med fødderne – de kan altid vælge ikke at gentegne sponsoratet, hvis de ikke mener, at samarbejdet lever op til forventningerne.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere