Del : SMS
Berlingske Business

Vestas vil øge markedsandel på længere sigt i Indien - dir.

Artiklen fortsætter under annoncen

 

På længere sigt vil den "strategiske repositionering", som vindmøllekoncernen Vestas foretager i Indien, øge markedsandelen, men på den korte bane vil det koste markedsandele. Det oplyser den administrerende direktør i Vestas Asia-Pacific Thorbjørn N. Rasmussen til RB-Børsen.

 

- Rent matematisk vil vi tabe markedsandele, når vi trækker Vestas RRB India ud af tallene, medgiver direktøren over for RB-Børsen, men på længere sigt vil Vestas vinde på tiltaget.

 

Tiltaget gør Vestas i stand til at fokusere bedre, vurderer han.

 

Vestas vil gennem sit helejede datterselskab NEG Micon India Pvt. Ltd. fokusere på NEG Micon vindmøller med en kapacitet på 750 kW og derover. Den største serieproducerede mølle p.t. i Indien er Vestas' 1,65 MW-mølle.

 

- Vore kolleger har dog flere større prototyper, men vores er den største serieproducerede på det indiske marked siger direktøren.

 

Vestas markedsandel i Indien, der er konkurrenten Suzlons hjemmemarked, er på midt i tyverne, oplyser Thorbjørn Rasmussen. Heraf tegnede Vestas RRB India sig for knap halvdelen, vurderer han.

 

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere