Berlingske Business
LIVE
12:59 Aldi hyrer rutineret discountdirektør

Tidligere børsdarling skuffer massivt i andet kvartal

FINGERPRINT-CARDS-COMPETITION
Arkivfoto. Foto:

Regnskabstallene fra svenske Fingerprint Cards skuffede i andet kvartal.

Driftsoverskuddet landede i andet kvartal på 72 mio. svenske kr. mod ventet 155 mio. svenske kr. ifølge estimater fra SME Direkt.

Overskuddet før skat blev 47,3 mio. svenske kr. mod ventet 154 mio. svenske kr. I andet kvartal 2016 var de tilsvarende overskud henholdsvis 675 mio. svenske kr. og 710 mio. svenske kr.

120177988.jpg

Resultaterne blev hentet på baggrund af en omsætning, der i kvartalet blev 823 mio. svenske kr. mod ventet 859 mio. svenske kr. I andet kvartal sidste år var omsætningen 1666 mio. svenske kr.

Også marginerne var en skuffelse for analytikerne. Bruttomarginen landede på 36 pct. mod ventet 42,8 pct., mens driftsmarginen blev det halve af det ventede på 18 pct.

Fingerprint Cards meddelte inden regnskabet, at selskabet har indgået samarbejde med amerikanske Qualcomm om at integrere selskabets fingeraftryksteknologi på Qualcomms mobile Snapdragon-platforme.

Fingerprint Cards laver sensorløsninger til genkendelse af en persons identitet ud fra fingeraftryk.

Efter en 17-dobling af kursen i 2015 var 2016 anderledes vanskeligt for selskabet, og aktiekursen faldt med 47 pct. Torsdag koster en aktie i selskabet 31,85 svenske kr. - og i år er aktiekursen blevet tæt på halveret.

CEO Satya Nadella Delivers Key

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen