Del : SMS

Sydbank spår lysere fremtid for FLS-aktionærer

FLS_Sydbank_Business
Overskrift
FLSmidth er stærkt positioneret på sine markeder, mener Sydbank, som stadig er positiv i forhold til aktien. Foto:
 

Trods et skuffende 2012 og lidt hår suppen i udmeldingerne for 2013 vurderer banken, at der er bedring på vej for koncernen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Aktien i FLSmidth startede da også dagen med fald, men ligger tirsdag eftermiddag til en stigning på knap 4 pct. til godt 362 kr. per aktie.

Omsætningen og driftsresultatet, EBIT, var i fjerde kvartal 8,9 og 17 pct. under Sydbanks estimat, og ordreindgang var ligeledes skuffende.

Forventningerne til 2013 overraskede Sydbank positivt på omsætningssiden, mens udsigten til en driftsmargin, EBITA-margin, på 8-10 pt. var lavere end ventet. Overskudsgraden er ramt af, at projekter forhandler hjem under finanskrisen nu bliver indtægtsført samt engangsomkostninger.

- Korrigeret for dette er midtpunktet af EBITA-prognosen faktisk lidt bedre end markedsforventningerne og på linje med vores. De ledsagende kommentarer på telekonferencen overbeviser os om, at skuffelser i forhold til indtjeningsprognosen for 2013 er minimal, skriver Sydbank.

Der ud over blev det lovet bod og bedring fra FLSmidth.

- Aktietilbagekøb og et kraftigt intensiveret internt fokus på afkastet på den investerede kapital er godt nyt og vil medvirke til at øge værdiskabelsen hos FLSmidth fremover til gavn for aktionærerne, skriver Sydbank og fortsætter:

- Vi betragter selskabet som stærkt positioneret på selskabets markeder, og vi finder aktien meget attraktivt prisfastsat.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere