Del : SMS
Berlingske Business

Sydbank: SAS på rette vej

Analytiker mener dog, at der ikke er grund til vild jubel over SAS-regnskabet og forventningerne.

Artiklen fortsætter under annoncen

SAS' skæve regnskabsår kom lidt svagere ud end ventet af Sydbank, mens forventningerne til indeværende regnskabsår var stort set som ventet. Det siger analytiker Jacob Pedersen i Sydbank til Ritzau Finans.

- Målt på hele regnskabet er det lidt dårligere end ventet. Jeg havde ventet færre restruktureringsomkostninger. Kigger vi på forventningerne til 2012/2013 er det som ventet, siger han og er overordnet tilfreds.

SAS tager restruktureringsomkostninger på 1 mia. skr. i år, mens Jacob Pedersen havde ventet 900 mio. skr.

Jacob Pedersen venter et overskud på bundlinjen på 475 mio. skr. i indeværende regnskabsår og 527 mio. skr. før skat. Det kan dog være han justerer tallene lidt op.

Der er dog stadig ikke nogen grund til den helt vilde jubel.

- Jeg vil stadigvæk være meget forsigtig. Men SAS er på rette vej. Det er det her regnskab et godt bevis på, siger han, men tilføjer, at brændstofpriser kan stige og billetpriser falde.

- Presset fortsætter i denne branche, men SAS står nu væsentligt bedre udstyret til at håndtere branchens risici efter aftalen med personalet i sidste måned end før, konstaterer analytikeren.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere