Del : SMS

Stor spiludbyder forgylder FCK

pix-fck
F.C. København kan se frem til at blive forgyldt af et sponsorat på et to-cifret millionbeløb. Foto:

F.C. København indgår en sponsoraftale med den store europæiske spiludbyder Unibet. Fodboldklubben og dens fans kan nu se frem til et sponsorat på et to-cifret millionbeløb og en tribune, der skifter navn.

Artiklen fortsætter under annoncen
Online-spiludbyderen og milliardkoncernen Unibet med hovedkvarter på Malta flirter ikke kun med det danske spilmarked, men nu også med dansk fodbolds størtste klub F.C. København.

Det har været planen længe fra Unibets side, som efter den nye spillelov er i gang med at indtage det danske marked.

"Det har fra begyndelsen været vores mål at tegne et sponsorat med F.C. København. Ambitionsniveauet i klubben stemmer godt overens med de tanker, vi har om vores egen position på det danske spillemarked. Unibet vil være danskernes foretrukne spiludbyder og vi ser sponsoratet i F.C. København som et naturligt skridt på den vej. Vi er overbeviste om, at ikke mindst den trofaste fanskare i F.C. København vil få glæde af vores initiativer i den forbindelse," siger direktør for Unibet Danmark, Kim Olesen.

Det er ikke kun FCK, der nu mærker det ny-liberaliserede spillelovgivning. Den bedste og næstbedste række i Danmark har fået spiludbyderen Betsafe som sponsor. Den næstbedste række har skiftet navn til Betsafe-ligaen.

Aftalen med FCK er en historisk aftale for dansk fodbold og vækker selvsagt stor glæde på direktionsgangene på Østerbro.

"Det er med stor glæde, at vi i dag kan præsentere denne historiske sponsoraftale. Udover et tocifret millionbeløb har Unibet udvist en særlig interesse og engagement i at aktivere sponsoratet overfor F.C. Københavns mange fans både på og mellem kampdage. Det ser vi naturligvis frem til, og vi er sikre på, at sponsoratet vil være til stor gavn for både Unibet, F.C. København og klubbens fans, siger adm. Direktør, Anders Hørsholt og fortsætter:

Parken-storaktionær køber endnu flere aktier

"Ved årsskiftet blev spillemarkedet i Danmark delvist liberaliseret, hvilket har medført at dansk fodbold er blevet et fokusområde for udenlandske spiludbydere. Det har vi kunnet mærke i F.C. København. Qua vores position som Danmarks bedste fodboldhold og regelmæssig deltager i de europæiske gruppespil er vi en attraktiv samarbejdspartner. Vi har forhandlet med en række forskellige spiludbydere, men Unibet har vist sig at være den absolut mest interessante samarbejdspartner".

F.C. København oplyser ikke, hvor mange millioner, der er tale om. Ifølge  Sporten.dk er der tale om et beløb på 21 mio. kr. over tre år til FCK.

FCK oplyser, at fodboldklubbens fans vil opleve en lille ændring: Parkens B-tribune skifter nemlig navn til Unibet-tribunen. Derudover vil der være en række nye tiltag på klubbens eksisterende medier og på kampdage, som ikke beskrives nærmere.

Den jyske fodboldklub FC Midtjylland har også indgået en aftale med Unibet, og det ser dermed ud til, at betting-firmaer for alvor satser på de danske klubber.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere