Del : SMS
Berlingske Business

Smartguy får kæmpe kursklø efter nedjustering

smartguy
Direktør Nicolai Kærgaard fra SmartGuy A/S Foto:

Efter fem minutters handel falder Smartguy-aktien med 16,4 pct. til 2,14 kr.

Artiklen fortsætter under annoncen

Smartguy-aktien falder helt igennem fra starten af mandagens aktiehandel, efter at selskabet sent søndag meddelte markedet om en større nedjustering af forventningerne til regnskabsåret 2013/14, der løber frem til udgangen af juni 2014.

Efter fem minutters handel falder Smartguy-aktien med 16,4 pct. til 2,14 kr.

Nedjusteringen kommer efter en gennemgang af det foreløbige julesalg, der har været skuffende.

Pix.smart

Blandt andet har skærpet konkurrence været med til at udvande Smartguys salg, og selskabet venter nu en omsætning på 475-500 mio. kr. for hele regnskabsåret mod tidligere ventet 520-545 mio. kr. Driftsresultatet (EBITDA) ventes nu at lande på minus 20-30 mio. kr. mod den tidligere forventning om et positivt driftsresultat på 10-20 mio. kr.

Turen gennem bøgerne har samtidig medvirket til, at Smartguy nu også venter højere omkostninger i forbindelse med udflytningen til selskabets nye distributionscenter i Polen. Særlige poster i forbindelse med udflytningen ventes således nu at udgøre 18 mio. kr. i 2013/14 mod tidligere ventet 15 mio. kr.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere